بهترین گوشی ها برای عکاسی کدامند؟

کدام یک از قابلیت‌های گوشی هوشمند برای شما اهمیت بیشتری دارد و هنگام خرید آن را در نظر می‌گیرید؟ بی‌گمان قیمت، سخت‌افزار مناسب و عملکرد روان گوشی هنگام اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوناگون، باتری قوی، ظاهر زیبا، نسخه نرم افزار و قابلیت ارتقای سیستم عامل، دوربین و…ملاک ومعیار همه ما به شمار می‌روند اما ترتیب اهمیت آنها برای همه یکسان نیست و تعدادی از آنها برای هر کدام از کاربران اهمیت بیشتری دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آی تی رسان، اگر شما هم مثل من اهمیت ویژه‌ای برای دوربین اسمارتفون قایل هستید و می‌خواهید گوشی‌های هوشمند دارای بهترین دوربین‌ها و مناسب برای عکاسی را در محدوده‌های قیمت مختلف بشناسید، با ما همراه باشید.

لازم به توضیح است که گوشی‌هایی را پیشنهاد کرده‌ایم که ازتاریخ معرفی آنها بیش از یک سال نگذشته است و علاوه بر دوربین در تمامی زمینه‌ها از ویژگی‌های قابل قبولی هم برخوردارند؛ که این مورد اخیر، بخصوص در مورد گوشی‌های ارزان قیمت مهم‌تر است. یاد‌آوری دو نکته هم ضروری به نظر می‌رسد: اول این که به تاریخ این مطلب توجه کنید؛ چون با سرعتی که گوشی‌های جدید وارد بازار می‌شوند به احتمال زیاد یک ماه، یا حتی شاید یک هفته بعد، لیست پیشنهادی ما متفاوت خواهد بود و دومین نکته این که خرید از برند‌های نامعتبر را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم، حتی اگر دوربین خوبی داشته باشند!

ارزان قیمت

هواوی Y6

یافتن یک گوشی که دوربین خوب داشته باشد در میان ارزان قیمت‌ها کار آسانی نیست و معمولا از دوربین یک گوشی ارزان قیمت انتظار زیادی نداریم، اما هواوی متخصص ساخت گوشی‌های مقرون به صرفه است و گوشی هوشمند Y6 با قیمتی در حدود ۳۶۰ هزار تومان، در کنار ظاهر و مشخصات قابل قبول نسبت به قیمت، دوربینی به مراتب بهتر از سایر گوشی‌های هم‌رده دارد. یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک سریع، گشودگی دیافراگم f/2.0، عملکرد عالی در عکسبرداری ماکرو، قابلیت ثبت تصاویر HDR، پانوراما، تغییر فوکوس پس از عکسبرداری، عملکرد نمایشگر به عنوان فلاش دوربین سلفی، فیلمبرداری با رزولوشن HD و توانایی ثبت ویدیوهای time laps، در این رده قیمتی بی‌رقیب به نظر می‌رسد. عدم توانایی ثبت ویدیوهای Full HD و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی ( هرچند با کیفیت نسبتا خوب)، از نقاط ضعف این گوشی در زمینه دوربین به شمار می‌روند که با توجه به قیمت قابل توجیه هستند.

میان قیمت

ال‌جی K10

در رده میانی بازار گوشی‌هایی با دوربین خوب کم نیستند و ال‌جی K10 یکی از بهترین و در عین حال ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده بوده که به دوربین قدرتمندی هم مجهز است. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و کیفیت خوب، قابلیت فیلمبرداری Full HD با هریک از دوربین‌ها، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و عملکرد نمایشگر به عنوان فلاش دوربین سلفی از مزایای این میان رده زیبا و عدم وجود قابلیت HDR و تنظیمات کم دوربین، از معایب آن هستند.

هواوی G8

به شخصه دوست نداشتم دو گوشی از یک برند در این لیست پیشنهادی باشد، اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم، در محدوده قیمت زیر یک میلیون تومان، هواوی G8 از نظر بسیاری از ویژگی‌ها از جمله دوربین، تقریبا بی‌رقیب وبرای عکاسی بسیار مناسب است. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آن با استفاده از سنسور IMX 278 سونی تصاویر زیبا و باکیفیتی ثبت می‌کند و با گشودگی دیافراگم f/2.0، به امکاناتی مانند قابلیت HDR، پانوراما، فلاش دوگانه Dual Tone و لرزشگیر اپتیکال مجهز است که دو مورد اخیر، حتی در پرچمداران برخی از برندها هم وجود ندارد. به علاوه، رابط کاربری دوربین و بسیاری از امکانات ریز و درشت نرم‌افزاری مانند نقاشی با نور و تغییر فوکوس پس از عکسبرداری، استفاده از سنسور اثر انگشت به عنوان شاتر و… این دوربین را تقریبا بدون عیب جلوه می‌دهند.

گران قیمت

سونی Xperia Z5

پرچمداران سری Z سونی همیشه به دوربین‌های خوبی مجهز بودند و Xperia Z5 هم یکی از بهترین دوربین‌های سونی را دارد. رزولوشن دوربین این گوشی ۲۳ مگاپیکسل بوده و به امکاناتی مانند پانوراما، HDR، فوکوس اتوماتیک بسیار سریع، لرزشگیر اپتیکال و تنظیمات دستی فراوان برای ثبت تصاویر حرفه‌ای مجهز است که در بسیاری از گوشی‌ها وجود ندارد. دوربین سلفی این گوشی زیبا و مقاوم هم با رزولوشن ۵.۱ مگاپیکسل و قابلیت فیلمبرداری 2160p کیفیت بسیار بالایی دارد.

سامسونگ گلکسی S7

تمامی پرچمداران کهکشانی سامسونگ به بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری ممکن، از جمله دوربین‌های بسیار قدرتمند مجهز هستند و مطابق انتظار، گلکسی S7 هم یکی از مدعیان بهترین دوربین در میان پرچمداران امسال است؛ البته با توجه به حضور رقیبان متعددی از برندهای مختلف، قضاوت در مورد این که آیا این دوربین بهترین است یا نه، هنوز زود و شاید هم غیر ممکن است؛ اما هرچه که باشد به راحتی می‌توانیم پیش از اینکه منتظر نتایج بررسی‌های حرفه‌ای و نظر‌سنجی سایت‌های مختلف باشیم، آن را یکی از پنج دوربین برتر امسال بدانیم. دوربین گلکسی S7 دوازده مگاپیکسلی است و به گفته سامسونگ، از سنسور Dual pixel استفاده می‌کند که تمامی پیکسل‌های سنسور دوربین به جای یک دیود، دو دیود دارند و به این ترتیب، باز هم به ادعای سامسونگ، این دوربین می‌تواند با سرعت چشم انسان روی سوژه فوکوس کند. گشودگی دیافراگم f/1.7، پیکسل‌های درشت با اندازه ۱/۴ میکرومتر، پانورامای متحرک و Motion photo سایر ویژگی‌های این دوربین بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند.

20104

کد خبر: 622242

وب گردی

وب گردی