اف‌بی‌آی رسما تایید کرد که روش هک این سازمان بر روی آیفون 5 اس و مدل‌های جدیدتر کار نمی‌کند

اگر پیگیر اخبار فناوری باشید حتما از ماجرای دادگاه اپل و FBI اطلاع دارید. چندی پیش هم گفته شد که روش بکار گرفته شده توسط اف‌بی‌آی احتمالا به اپل اعلام نمی‌شود. اما حالا خبری منتشر شده و طی آن مشخص شده که اف‌بی‌آی رسما تایید کرده که روش دسترسی این سازمان به آیفون، بر روی آیفون 5 اس و مدل‌های جدیدتر کارایی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، بسیاری افراد بر این باور هستند که روش اف‌بی‌آی برای دسترسی به اطلاعات آیفون San Bernardino، بر روی آیفون‌هایی که از قابلیت امنیتی Secure Enclave بهره می‌برند قابل انجام نیست و حالا این ادعا رسما توسط سازمان یاد شده مورد تایید قرار گرفته است.

James Comey رئیس کل FBI در گفتگو با CNN اعلام کرده که روش بکار گرفته شده توسط سازمانش برای هک و دسترسی به آیفون، بر روی آیفون ۵ اس و مدل‌های جدیدتر این تلفن هوشمند، قابل انجام نیست. او همچنین گفته که ابزار هک مورد استفاده فقط بر روی تعداد کمی از گوشی‌ها کار می‌کند که شامل مدل‌های جدید آیفون و نیز آیفون ۵ اس نمی‌شود.

Edward Snowde اعلام کرده که قابلیت پاک کردن خودکار را می‌توان از طریق کپی کردن محتویات حافظه‌های فلش و تست چند گذرواژه و سپس کپی کردن محتوای اصلی به آیفون، دور زد و در نهایت شمارشگر را ریست کرد. اما آیفون‌هایی که از چیپ A7 و یا مدل‌های جدیدتر این پردازنده استفاده می‌کنند را به دلیل بهرمندی از قابلیت Secure Enclave نمی‌توان با این روش هک کرد. قابلیت یاد شده دفعات تلاش برای ورود را نیز بررسی می‌کند که این یعنی حتی در صورت نوشتن چندباره‌ اطلاعات بر روی حافظه‌های فلش، نمی‌توان ویژگی پاکسازی خودکار را دور زد.

البته در شرایط کنونی هنوز مشخص نیست که این کشف اف‌بی‌آی تا چه حد بزرگ است و فعلا از آن به عنوان یک سرنخ می‌توان یاد کرد. اگر خاطرتان باشد هفته‌ پیش سازمان مورد اشاره اعلام کرد که امکان دارد روش بکار گرفته شده برای هک آیفون را به اپل نگوید و همین موضوع را در مورد CNN هم بیان کرد و اعلام داشت که هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته است. Snowde در ادامه اینگونه بیان کرده:

ما به اپل روش هک را می‌گوییم و آن‌ها نیز در پی حل مشکل برمی‌آیند، و سپس در این شرایط ما به نقطه‌ای می‌رسیم که از همانجا شروع کرده بودیم. ممکن است قضیه در همین‌جا پایان یابد، ولی هنوز در این رابطه تصمیم قطعی نگرفته‌ایم.

کمیته اطلاعات مجلس سنا اگرچه هنوز هم بر قانون وادار کردن شرکت‌های فناوری برای همکاری با دولت در رمزگشایی اطلاعات کاربران اصرار دارد، اما به نظر می‌رسد کاخ سفید از این قانون پشتیبانی نمی‌کند.

20103

کد خبر: 622343

وب گردی

وب گردی