جذب هیأت علمی در سال جدید یکی از اهداف برنامه ریزی شده در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را سرلوحه فعالیت های آموزشی دانشگاه خواند و گفت: در سال جدید جذب هیأت علمی یکی از اهداف برنامه ریزی شده در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهمترین رکن در دانشگاه به حساب می آید.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد حسین زاده لطفی در شورای معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اعتقاد به جذب هیأت علمی را در دانشگاه آزاد اسلامی مهم دانست و گفت: اگر این اعتقاد در دانشگاه وجود نداشته باشد، این اتفاق نخواهد افتاد و باید با اعتقاد به این مسئله که هیأت علمی یک سرمایه برای دانشگاه محسوب شده و به عنوان هزینه محسوب نخواهد شد حرکت کرد که این مسئله با تفویض اختیار کامل به استانها و رؤسای واحد ها انجام خواهد شد.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی جذب هیأت علمی در استان گیلان را در سال گذشته بسیار مناسب دانست و ادامه داد: در سال گذشته به همت رؤسای واحد های دانشگاهی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جذب هیأت علمی در استان گیلان قابل قبول بوده و جا دارد جهت نزدیک شدن به استاندارد نسبت استاد به دانشجو در جهت جذب بیشتر هیأت علمی در سال جاری اقدام شود.

حسین زاده لطفی با اشاره به تعیین تکلیف پرونده های جذب استانی، ادامه داد: رؤسای واحد های دانشگاهی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده های فراخوان قبلی اقدام کنند و در سال جاری هیچ پرونده ای نباید باز بماند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه جدید ممیزی دانشگاه، باید استاندارد های آموزشی لازم در واحد های دانشگاهی ایجاد گردد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات آموزشی در واحد های دانشگاهی گفت: با توجه به بخشنامه های موجود، اعضای هیأت علمی باید حضور فعال داشته و باید برای حضور این عزیزان در واحد های دانشگاهی محل کار فراهم گردد.

حسین زاده لطفی همچنین بیان داشت: آئین نامه تشویقی و رکود اعضای هیأت علمی برای اولین بار در آموزش عالی کشور با هم دیده شده است.ما باید بتوانیم با توجه به تهدیدات موجود بر علیه دانشگاه و نسبت به تعهداتی که داریم در جهت تحقق 20% از بودجه از محل فعالیت های درآمد زای غیر شهریه حرکت کرده و باید همگی با همدلی و همیاری کمک کنیم.

او ادامه داد: ما باید به دنبال رشته هایی باشیم که مخاطب داشته و با توجه به نیاز شدید منطقه و پتانسیل های موجود جهت ایجاد رشته های جدید اقدام کنیم.

20103

کد خبر: 622385

وب گردی

وب گردی