وزارت علوم در هفته ای که گذشت

در هفته ای که گذشت حوزه وزارت علوم با اخبار بی شماری روبه رو بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار بی شماری روبه رو بوده است که از جمله آنها می توان به انتشار کارنامه دکتری از 16 فروردین ماه، اعلام زمان برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد، رشد بودجه پژوهشی وزارت علوم در سال 95 ، افزایش جذب دانشجویان خارجی در سال 94 و .. اشاره کرد.

انتشار کارنامه دکتری از 16 فروردین ماه

مشاور عالی سازمان سنجش از انتشار کارنامه دکتری سال 95 از 16 فروردین ماه و همچنین اعلام زمان انتخاب رشته محل خبر داد و گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از روز سه شنبه 17 فرودین ماه تا روز شنبه 21 فروردین 95 برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش مراجعه و با انتخاب 50 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های امتحانی انتخاب رشته‌ی خود را انجام دهند.

برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد اوایل خرداد

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٥ این دانشگاه در شش نوبت صبح و عصر و در روزهای پنج شنبه،جمعه و شنبه (٦تا ٨) خرداد ماه در ٦٨ حوزه برگزار میشود.

او با تاکید بر اینکه برگه های ورود به جلسه آزمون از ٣ خرداد ماه توزیع می شود، گفت: آزمون ارشد در بسیاری از رشته ها به صورت تستی است و تنها تعداد کمی از سوالات ازمون به صورت تستی و تشریحی خواهد بود.

انتخاب رشته داوطلبان دکتری نیمه متمرکز ۹۵ آغاز شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه انتخاب رشته آزمون دکتری از سه شنبه 17 فروردین آغاز شده و تاکنون 209 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت: براساس برنامه‌ی زمانی اعلام شده نتیجه‌ی اولیه آزمون تئوری دکتری سال 95 به صورت کارنامه تنظیم و نتیجه‌ی کارنامه‌ی کلیه شرکت کنندگان آزمون 16 فرورردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

ارائه مدلی جدید برای ارتقای کیفیت غذای دانشجویان

یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی گفت: وظیفه خود می‌دانیم غذایی را که به دانشجویان می‌دهیم علاوه بر کیفیت، متنوع هم باشد. از همین رو امسال مدلی را به سازمان مدیریت برای همراهی بیشتر و موفقیت در این موضوع ارائه کردیم تا کارهای اساسی صورت گیرد. از جمله این کارهای اساسی این است که در نظر داریم سلف سرویس و آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها را از حالت سنتی به صنعتی تبدیل کنیم. در واقع وظیفه ما بوده که زیرساخت‌های لازم و حداقل‌های ممکن را برای دانشجویان فراهم کنیم.

بودجه پژوهشی وزارت علوم در سال 95 افزایش می‌یابد

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت وزارت علوم تاکید زیادی بر روی بودجه پژوهشی و فناوری دارد و در چند سال اخیر تقاضای افزایش اعتبار میزان بودجه پژوهشی و فناوری همواره مطرح بوده است. مطالبات ما در سال 95 به ‌منظور افزایش میزان بودجه پژوهشی و فناوری همواره ادامه دارد و براساس هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده است که بودجه پژوهشی در سال 95 به یک درصد تولید ناخالص ملی برسد. امیدواریم بتوانیم در سال 95 میزان بودجه مطلوب را دریافت کنیم و فعالیت‌های بهتری در راستای اقتصاد دانش بنیان به ثمر بنشانیم.

کاهش 9 درصدی هزینه‌های جاری دانشگاه آزاد در سال 95

فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کوچک سازی ساختارهای دانشگاه، تفویض اختیارات در جهت کاهش هزینه‌ها و همچنین محدود‌تر شدن مشکلات از جمله مسیر‌های مدیریتی دانشگاه است و در جهت کاهش هزینه‌های جاری سال 95 دنبال خواهد شد و هزینه‌های اداری و خدماتی دانشگاه از 20 درصد به 11 درصد در سال 95 کاهش می‌یابد.

بخشنامه‌ای برای ارائه دو نوع غذا در سلف سرویس‌ دانشگاهها وجود ندارد

یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: هر دانشگاهی که امکانات لازم را داشته باشد می تواند دو نوع غذا را به دانشجویان ارائه دهد و در این خصوص بخشنامه ای خاص وجود ندارد و طبق قانون برنامه پنجم دانشگاه موظف شده است خدمات رفاهی خود را طی چند سال برون سپاری کنند.

افزایش جذب دانشجویان خارجی در سال 94

حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه جذب دانشجوی خارجی در کشور افزایش یافته است، گفت: تعداد زیادی از این دانشجویان خارجی جذب شده، عراقی بوده‌اند و در طول دو سال گذشته 2 هزار و 500 دانشجوی عراقی جذب شده‌اند که دو هزار و 100 نفر آنها با هزینه شخصی خود در حال تحصیل هستند و بقیه بورسیه شده‌اند.

ثبت نام EPT دانشگاه آزاد آغاز شد

بهروز دانشیان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام آزمون EPT از ساعت 10 صبح دوشنبه 16 فرودین آغاز شده است و تا یکشنبه 22 فرودین ماه ادامه دارد. این آزمون روز جمعه 27 فروردین برگزار می‌شود.

آشنایی با تجربیات دانشگاهیان داخلی و خارجی با توسعه تعاملات فرهنگی

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از توسعه تعاملات فرهنگی دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های خارجی به منظور ارتقای سطح علمی و آشنایی با فرهنگ و.. دانشگاهیان داخلی و خارجی خبر داد.

دانشجویان متاهل بیشترین متقاضی سیزدهمین دوره تشرف به عتبات

زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: سیزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان نیز در مردادماه 94 کلید خورد و بیش از 7 هزار نفر از دانشگاهیان کشور در قالب کاروان‌های دانش شهریور و مهر، برگزار شد که در خلال این دوره علاوه بر 7 هزار نفر از دانشگاهیان کشور در قالب پنج گروه اساتید، کارمندان دانشگاهی، دانشجویان مجرد پسر، دانشجویان مجرد دختر به همراه محرم و دانشجویان متاهل به عتبات عالیات اعزام شدند؛ در این دوره دانشجویان متاهل بیشترین متقاضی تشرف به عتبات بودند.

پایان تمدید ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران

مهدی بازیار معان اجرایی مسجد دانشگاه تهران درخصوص ثبت نام اعتکاف سال 1395 در مسجد دانشگاه تهران اظهار داشت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف که تا 17 فروردین ماه تمدید شده بود به پایان رسید و زمان برگزاری اعتکاف از 2 تا 4 اردیبهشت 1395 (پنجشنبه ، جمعه و شنبه ) است.

انجام پروژه‌های مشترک با خارج در دستور کار وزارت علوم

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به برنامه‌های امور بین الملل وزارت علوم درسال ۹۵ و اینکه در سال گذشته با ۹۵ کشور خارجی دوره پژوهشی مشترک برگزار شد‌، اعلام کرد: از جمله برنامه هایی که در دستور کار امور بین الملل وزارت علوم قرار دارد انجام دوره‌های پژوهشی مشترک با کشورهای خارجی است که درحال پیگیری است و بنا داریم در سال ۹۵ تعداد برگزاری دوره‌های پژوهشی با کشورهای خارجی را به دو برابر افزایش دهیم.

فناوری و تحقیقات از اولویت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی است

حمید رضا خرم خورشید ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: فناوری و تحقیقات از اولویت‌های دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی است که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال جدید برای آن برنامه دارد.طبق سیاستهای وزارت بهداشت جذب اعتبارات آموزشی در گرو طرح‌های آموزشی مطابق با فعالیت‌ها و حیطه‌های دانشگاه‌هاست و هم‌اکنون بیست میلیارد تومان از اعتبارات آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نزد ستاد وزارت بهداشت است که اختصاص آن مستلزم عملکرد معاونت آموزشی بر اساس طرح تحول آموزشی است.

20103

کد خبر: 622423

وب گردی

وب گردی