تشکیل 3000 پرونده زمین خواری  به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال  در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: این پرونده‌ها برای 832 هکتار از اراضی ملی، جنگلی و مرتعی استان گلستان تشکیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، هاشمیان گفت: سال گذشته نزدیک به 3 هزار پرونده زمین خواری به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال در محاکم استان گلستان تشکیل شد.


رئیس کل دادگستری استان گلستان در نخستین نشست شورای معاونین استان گلستان گفت: این پرونده‌ها برای 832 هکتار از اراضی ملی، جنگلی و مرتعی استان گلستان تشکیل شده است.

هادی هاشمیان افزود: در 480 فقره از این پرونده‌ها حکم قلع و قمع اجرا شد و برای 107 هکتار، سند به نام دولت صادر شد و الباقی پرونده‌ها نیز در دست بررسی است.

رئیس شورای حفاظت از بیت المال استان گلستان با بیان اینکه حفاظت و حراست از منابع ملی، اهتمام همه مردم را می‌طلبد از همه مردم خواست هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به مراجع انتظامی و قضایی گزارش دهند یا به شماره 09115232737 پیامک کنند.

هاشمیان در ادامه با تشریح عملکرد سال گذشته دستگاه قضایی استان گلستان گفت: تعیین تکلیف پرونده های مسن، کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و ارتقای جایگاه گلستان به رتبه دوم کشور در استفاده از سیستم جامع مدیریت پرونده های قضایی گام‌های خوب دادگستری‌های استان گلستان در سال گذشته بود که با تلاش و همت کارکنان قضایی و اداری انجام شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در حل وفصل دعاوی خانوادگی، تمرکز بر پیشگیری به ویژه در حوزه ی منابع طبیعی، ادامه روند تعیین تکلیف پرونده های مسن، سرعت بخشیدن در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های وارده به محاکم استان را از مهم ترین سرخط های کاری دستگاه قضایی استان گلستان در سال جاری عنوان کرد.

105105

کد خبر: 622448

وب گردی

وب گردی