دیدارهای جداگانه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیات عظام سبحانی و وحید خراسانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام در شهر مقدس قم به دیدار آیات عظام سبحانی و وحید خراسانی رفت و به گفت و گو پیرامون مسائل روز و گزارش عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح جمعه در دفتر آیت الله العظمی سبحانی حضور یافت.
در ابتدای این دیدار آیت‌الله سبحانی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، دو موضوع بیکاری و حوادث رانندگی را جزو دغدغه های اصلی خود دانست.
وی خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دو چیز در ذهن من هست؛ مسئله اول این که تلفات جاده‌ای در 15 روز نوروز را کنترل کنیم. چرا دولت و رسانه‌ها باید مردم را به سفر تشویق کنند با این تلفات و بدون تدارک لازم راهی جاده‌ها شوند؟ وقتی راه و وسایل نقلیه مناسب نیست، برخی از راننده‌ها هم متعهد نیستند و تخلفات رانندگی زیاد است، درحالی‌که می‌توانند در شهر بمانند و به صله رحام، خانه‌تکانی و به امور سازنده برسند.
این مرجع عظام تقلید گفت: این مسائل را در مجمع مطرح کنید که دولت و رسانه‌ها مردم را تشویق به سفر نکنند.380 کشته، هزار خانواده مسلمان را داغدار می‌کند و باید به آن رسیدگی شود.

** سیاست دولت باید خانه سالاری زنان باشد
آیت الله سبحانی افزود: مطلب دوم این است که ایجاد اشتغال برای 70 میلیون نفر امکان‌پذیر نیست؛ سیاست دولت باید خانه سالاری زنان باشد مگر در موارد لازم مانند پزشکی و آموزش و فعالیت‌هایی که خاص زنان است. البته بانوان باید باسواد باشند، اما اولویت اشتغال را به برادران بدهند تا از تبعات اقتصادی و فرهنگی بیکاری کاسته شود.
رضایی هم در این دیدار با تبریک فرارسیدن سال نو افزود: مطمئن باشید که این مسائل و نظرات را در دبیرخانه مجمع و در صحن مجمع بررسی می‌کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدار با مراجع، پیش از ظهر روز جمعه در دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی حاضر شد.
آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی در این دیدار با آرزوی توفیق برای دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، توصیه کرد که در همه حال مسئولان دین خدا و مردم را لحاظ کنند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به خدا و حجت خدا در زندگی مؤمنان از رضایی خواست که اضافه شدن سالروز شهادت امام حسن عسکری به تعطیلات رسمی کشور را پیگیری کند.
این مرجع عظام تقلید تصریح کرد: تمام امور از دو منشأ است یکی من الله و دیگری به ولایت ولی‌الله؛ بنابراین این کار موجب توجه بیشتر مؤمنین به حضرت صاحب‌الامر (عج) می‌شود و رضایت ایشان را در پی دارد.
در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی در خصوص فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد.
همچنین رضایی عصر پنجشنبه به دیدار آیت الله العظمی موسوی اردبیلی رفت.
آیت الله موسوی اردبیلی نیز فعالیت های مجمع تشخیص مصلحت نظام را مهم و راهگشا دانست.
در ادامه رضایی گزارشی از فعالیت های مجمع در بررسی و تدوین سیاست های کلی نظام را ارائه کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با حضور در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی با وی دیدار و گفت و گو کرد.
رضایی در این دیدار به گزارشی از فعالیت های دبیرخانه مجمع در تدوین سیاست های کلی در مجمع تشخیص مصلحت پرداخت و گفت: در سال گذشته سیاست های کلی خانواده بررسی و تدوین شد که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته همچنین با آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، حسینی بوشهری و علوی بروجردی به طور جداگانه دیدار کرد.

201/201

کد خبر: 622471

وب گردی

وب گردی