هدیه ویژه وزیر آموزش و پرورش به 150 نماینده مجلس دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش برای تشکر از زحمات نمایندگان مجلس دانش آموزی 150 نفر را در قالب دو کاروان تا پایان تابستان امسال به کربلا اعزام می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا کفاش در نخستین روز از آغاز اختتامبه هفتمین دوره مجلس دانش آموزی که امروز شنبه 21 فروردین در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: فرزندان عزیز و گرانقدر نمایندگان مجلس در هفتمین دوره بسیار خوشحالیم که مجدد به لطف الهی توفیق زیارت شما را داریم حلول سال 95 را به شما تبریک می گویم.

وی ادامه داد: همانگونه که می دانید مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده است و دولت تدبیر و امید پس از موفقیت درخشان در برجام تمام اهتمام خود را برای اجرای این الگو به کار بسته است تا در پرتو آن و عزمی ملی و کمک قوای کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی برسیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ملت ایران در 7 اسفند یک موفقیت بزرگ را به نام خود رقم زدند که بخشی از شما دانش آموزان به عنوان رای اولی ها در افتخار آن سهیم بودید انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با حضور آحاد مردم به خوبی برگزار شد قطعا شورای دانش آموزی مدارس و در سطح عالی آن مجلس دانش آموزی در شورآفرینی سیاسی آن نقشی بی بدیل داشتند.

کفاش خاطرنشان کرد: وزیرآموزش و پرورش با ذکر خدمات و تلاشهای دولت تدبیر و امید که در دو سال گذشته، اقدام عملی را برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در سال 95 خواستار شدند .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این دوره از مجلس دانش آموزی کمیسیون ها بر روی موضوعات مختلف مانند حقوق دانش آموزی، نحوه مشارکت در تعلیم و تربیت، موضوعات تربیت بدنی، شوراهای دانش آموزی، تبیین برنامه در چشم انداز افق 1404 و بررسی کتب درسی که می تواند دیدگاهی نافذ و مشورتی برای آموزش و پرورش باشد تمرکز کرد.
کفاش عنوان کرد: حضور هیات رئیسه و رئیس مجلس دانش آموزی و بررسی کارکردهای هر یک از نمایندگان به جای خود مغتنم و کارساز بوده و شایسته تقدیر است .

وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس دانش آموزی و تایید نقش مشورتی مجلس گفت: خواهان این نکته هستم که نمایندگان پس از دوره نمایندگی در هر جایگاهی که هستند آموخته های خود را به کار ببندند و به عنوان عضوی مشارکت جو، پژوهشگر و مسئول در صحنه باقی مانده و با اقدام و عمل صالح و قلم سنجیده یار رهبر و دولت باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در اختتامیه دوره هفتم مجلس دانش آموزی افتخار داریم از سخنان وزیرآموزش و پرورش، صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی، کمالوندی معاون امور بین الملل و سخنگوی انرژی اتمی ایرج حسابی پسر سیدمحمود حسابی، سجادپور دستیار وزیرامور خارجه در امور راهبردی و خدایی و عبدالرسول عمادی به تربیت رئیس سازمان سنجش کشور و رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش بهره می بریم و نطق های زیبا و کارگشای نمایندگان مجلس نیز بهترین بخش در این آئین خواهد بود.

کفاش ادامه داد: برای دعوت رئیس جمهور به آئین اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش آموزی دعوت از ما و برنامه ریزی از مدعو است.
وی در پایان گفت: وزیرآموزش و پرورش برای تشکر از زحمات و تلاشهای نمایندگان مجلس دانش آموزی و هیات رئیسه در قالب دو کاروان به یمن اول ماه رجب تا پایان تابستان سال 95 – 150 نفر نماینده را به عتبات عالیات خواهد فرستاد.

20104

کد خبر: 622638

وب گردی

وب گردی