اظهارات تند اردوغان علیه رهبر اپوزیسیون ترکیه

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از رهبر حزب "مردم جمهوری خواه" به دلیل اظهارات اخیرش اعلام کرد که قلیچدار اوغلو در حد و اندازه یک سیاستمدار عالی رتبه نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این اظهارات گفت: بسیاری از جملاتی که وی (قلیچدار اوغلو) می‌گوید به گونه‌ای است که اخلاق به من اجازه نمی‌دهد از آن الفاظ استفاده کنم، دعا می‌کنم خداوند سیاست ترکیه را از وجود چهره‌هایی همانند وی حفظ کند.

این اظهارات پس از افزایش تنش‌ها میان وی و کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه بیان شد.

اردوغان با اشاره به تنش‌های اخیر میان قلیچداراوغلو با وزیر امور خانواده ترکیه درباره "بنیاد انصار" با طرح این سوال که "با منحرفان سیاسی چه باید کرد؟" گفت: من در گذشته هم اعلام کردم که قلیچدار اوغلو حتی نمی‌تواند به عنوان یک "کارآموز" رفتار کند.

همچنین رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مصطفی تانری وردی، رئیس صنایع تسلیحاتی "همکاری صنایع شیمی و مکانیکی" گفت: اینگونه اتفاقات ممکن است رخ دهد.

مصطفی تانر وردی به اتهام تلاش برای فروش طراحی‌های تسلیحاتی به یک شرکت آمریکایی بازداشت شده که به دریافت رشوه، افشای مسائل محرمانه دولت و عدم وفاداری به سرویس‌های دولتی متهم شده است.

اردوغان افزود: به جریان افتادن چنین روندهای قضایی برای رسیدگی به چنین مسائلی اتفاق خوبی است.

301301

کد خبر: 622770

وب گردی

وب گردی