سردار دهقان مطرح کرد: سه سوالی که آمریکایی‌ها باید به آن پاسخ دهند

وزیر دفاع با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن و کشتار زنان و کودکان گفت:‌ کشور هایی هستند که بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری را زیر پا می‌گذارند اما آمریکایی‌ها سکوت می‌کنند .

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ حسین دهقان در حاشیه مراسم هفدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیادشیرازی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال به اظهارات اخیر جان‌کری وزیر خارجه آمریکا در کنترل توان موشکی ایران، افزود: هیچ گاه نبوده که آنها با ما چنین رفتاری نکرده باشند، آنچه که ما از آنها سراغ داریم این بوده است که همیشه بر شدت اقدامات خود علیه ایران افزوده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه که اخیرا وزیر امور خارجه آمریکا در بحرین اظهار داشته از چند جنبه قابل بررسی است که جنبه نخست آن قرار گرفتن آنها در استیصال است، همچنین عناصر وابسته به آنها در منطقه نیز با توجه به آنچه که در حال وقوع است نگران ناتوانی آمریکا در حفاظت از خود هستند.

وزیر دفاع افزود: آنها نگران ناتوانی آمریکا در حمایت از خود برای ادامه جایگاه ناحق خود به عنوان امیر و پادشاه هستند.

سردار دهقان تصریح کرد: آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند تا طرح ایران‌هراسی را در منطقه ترویج دهند و بازار سلاح گسترده‌ای را در منطقه برای خود ایجاد و از سویی القاء کنند که لازمه بقای برخی دول مرتجع در منطقه همراهی کردن آنها با سیاست‌های آمریکاست.

وی گفت: مدعیان ایجاد ثبات و امنیت، آرامش در منطقه و جهان به سه سوال پاسخ دهند؛ نخست آنکه علت حضور آنها در مناطق مختلف چیست؟ آیا این کار برای حفظ منافع خودشان انجام می دهند یا منافع ملت‌هایی که در منطقه آنها حضور یافته اند ؟ به طور طبیعی اگر اندکی انصاف و عقلانیت داشته باشند پاسخ آنها منفی خواهد بود و آنها قطعا در پی منافع خودشان هستند.

سردار دهقان با اشاره به دومین سوال مطرح از مقامات آمریکایی افزود: آنها پاسخ دهند آیا به علت منافع کشورهای مختلف است که در امور داخلی آنها مداخله می‌کنند یا در پی آن هستند که نظامات سیاسی همراه با خود را حفظ کنند .

وی با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن و کشتار زنان و کودکان گفت:‌ کشور هایی هستند که بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری را زیر پا می‌گذارند اما آمریکایی‌ها سکوت می‌کنند .

سردار دهقان افزود: اگر در کشوری که با آمریکایی‌ها همراه نیست کوچک‌ترین اتفاقی بیفتد آنها داد دفاع از حقوق بشر سر می دهند .

وی افزود: آنها همچنین باید به این سوال پاسخ دهند که چه انتفاعی از ایجاد گروه‌های تکفیری از طالبان و القاعده داشته اند و چگونه امروز عوامل ناامنی و بی‌ثباتی و تروریسم جهانی را حمایت و پشتیبانی می‌کنند؟

سردار دهقان گفت: بنده معتقدم آمریکایی‌ها باید امروز به این موضوعات فکر کنند که اگر در پی رفاه، ثبات و آرامش در هر جای دنیا هستند، یک راه بیشتر ندارند و آن هم این است در امور داخلی دیگر کشورهای مداخله نکنند و در آن مناطق حضور نیابند و جریان‌های افراطی آدم‌کش را تقویت نکنند و به جان ملت‌ها نیندازند.

وزیر دفاع افزود:‌ اگر جان‌کری چند دقیقه‌ای بر روی این مسائل فکر کند دیگر این قدر یاوه‌گویی نمی‌کند و حرف مفت نمی زند و هرگز دچار فراموشی و تحلیل غلط نخواهد شد.

201/202

کد خبر: 622785

وب گردی

وب گردی