مراکز بهاران محل نگهداری از معتادان نیست/دلایل عقب بودن شهرداری از برنامه ساخت مراکز بهاران/زنان کارتن خواب در مرحله متادون درمانی

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: در تمام مناطق شهر تهران حداقل یک مرکز بهاران ساخته شده اما هنوز در چند منطقه این مراکز به بهره برداری نرسیده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ناصر امانی گفت: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، شهرداری تهران موظف بود در هر منطقه تهران حداقل یک مرکز راه اندازی کند.

او افزود: در دو یا سه منطقه شهر تهران به این دلیل که محل در نظر گرفته شده برای راه اندازی مرکز بهاران در نزدیکی محل تردد مردم بود با مخالفت شهروندان برای راه اندازی مواجه شد و به این خاطر هنوز شاهد بهره برداری از این مراکز نیستیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته شده به منظور جانمایی مراکز بهاران گفت: تلاش کردیم مراکز بهاران در نقاط خلوت و به دور از بافت مسکونی احداث شوند.

امانی تاکید کرد: مراکز بهاران محل نگهداری از معتادان نیست بلکه محل کار آموزی به معتادان بهبود یافته و بازگرداندن آنها به جامعه است.

او در خصوص شرایط معتادان بهبود یافته برای حضور در مراکز بهاران شهرداری تهران گفت: هر معتاد که بخواهد در مرکز بهاران حاضر شود باید ابتدا مرحله سم زدایی را در کمپ های ترک اعتیاد پشت سر گذاشته و پس از تایید پزشک، راهی مراکز بهاران شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتادان بهبود یافته که بخواهند از خدمات حرفه آموزی بهره مند شوند، باید تهرانی باشند و در غیر این صورت اجازه حضور آنها در مراکز بهاران داده نمی شود.

امانی با اشاره به انتقادات مطرح شده پیرامون آماده نبودن مراکز بهاران ویژه بانوان گفت: بانوان کارتن خوابی که از سطح خیابان های تهران جمع آوری شده اند، هنوز در مرحله متادون درمانی هستند و تا زمانی که ترک متادون آنها به طور کامل انجام نشود، نمی توان مقدمات حضور آنها در مراکز بهاران را فراهم کرد.

105105

کد خبر: 622811

وب گردی

وب گردی