صدرنشینی خودرویی ها در معاملات بورس امروز

در جریان معاملات امروز( شنبه) بورس تهران، شاخص کل با افت 98 واحدی به معاملات خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل با روند نزولی 98 واحدی در نهایت به رقم 80هزار و 654 رسید.

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و 18 میلیون سهم به ارزش 2هزار و 925 میلیارد ریال در 96هزار نوبت معاملاتی رد و بدل کردند.

گفتنی است امروز سایپا، ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

این در حالی بود که ملی مس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مخابرات و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل مانع رشد این متغیر شدند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول 54 واحد و شاخص بازار دوم 299 واحد افت را ثبت کردند.

گروه های خودرو ، سرمایه گذاری و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرامیک های صنعتی اردکان، سایپا،نورد آلومینیوم،شیشه همدان،رادیاتور ایران،سرمایه گذاری بوعلی و بیمه دانا بود.

در مقابل نمادهای سیمان ایلام،سیمان فارس نو، سیمان خوزستان،سیمان کرمان،سیمان تهران،سامان گستر اصفهان و کارت اعتباری ایران کیش با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، سهامداران در روز شنبه بیشترین تقاضا را برای خرید نماد سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کنتورسازی ، بیمه دانا، اوراق مشارکت صنعت نفت، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی داشتند.

در مقابل نمادهای کنتورسازی ، سرمایه گذاری ایمد، ایران خودرو، پتروشیمی مبین، سیمان کرمان، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سیمان هگمتان بیشترین عرضه ها را ثبت کردند.

همچنین بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای سرمایه گذاری سایپا و بیشترین ارزش معاملات متعلق به ایران خودرو با معامله 288 میلیارد ریال بود.

102/602

کد خبر: 622839

وب گردی

وب گردی