پیش‌بینی‌ها از فروش 108 میلیون PS4 و Xbox One تا سه سال دیگر می‌گویند

این طور که به نظر می‌رسد، تا کمتر از سه سال دیگر، بیش از 108 میلیون کنسول نسل هشتمی در دنیا وجود خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌های جدید، تا سال 2019 میلادی، پلی‌استیشن4 نزدیک به 69 میلیون دستگاه و ایکس‌باکس وان هم نزدیک به 39 میلیون دستگاه فروش خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، این آمار و ارقام جدید را شرکت بازی‌سازی Wargaming، سازنده‌ بازی World of Tanks منتشر کرده است. در طول کنفرانس بازی‌سازان (Game Developers Conference)، «تی‌جی واگنر»، تهیه‌کننده‌ و کارگردان استودیوی بازی‌سازی Wargaming، اطلاعاتی از پیش‌بینی‌های‌شان نسبت به فروش کنسول‌ها ارایه داد که می‌گوید امروز 36 میلیون کنسول پلی‌استیشن4 و 19 میلیون کنسول ایکس‌باکس وان در خانه‌ بازی‌کننده‌ها وجود دارد. استودیوWargaming می‌گوید که این آمار و ارقام از موسسه‌های آماری مختلف مثل Superdate، IHS یا IDG Consulting جمع‌آوری کرده‌اند.

اگر بخواهیم به آمارهای رسمی شرکت‌ها رجوع کنیم، سونی در ژانویه‌ سال جاری میلادی (دی ماه 1394) گفته بود که 36 میلیون کنسول پلی‌استیشن4 فروخته است. مایکروسافت از سوی دیگر هیچ حرفی از فروش کنسول‌های‌اش نزده است. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، در پاسخ به فروش بالای پلی‌استیشن4 گفته است: ما به دنبال شکست دادن سونی نیستیم، بلکه می‌خواهیم تا جای ممکن مشتری‌های‌مان را بیشتر کنیم.

فروش بیشتر کنسول‌های نسل هشتمی نه تنها به نفع شرکت‌های بازی‌سازی و سازنده‌ کنسول است، بلکه بازی‌کننده‌ها هم فواید آن را احساس خواهند کرد. وجود کنسول‌های بیشتر، مخاطبان بیشتری را برای شرکت‌های ساخت بازی رقم می‌زند و همین موضوع باعث می‌شود بازی‌های بیشتری برای کنسول‌ها ساخته شوند.

20103

کد خبر: 622843

وب گردی

وب گردی