اخوت: بازیکنان تیم امید ستون تیم های باشگاهی خود هستند/به خاطر مصدومیت چشمی نخوابیدم

سرپرست تیم فوتبال امید با بیان اینکه بازیکنان این تیم از ظرفیت های فنی و شخصیتی بالایی برخوردار هستند که باعث شده به سرعت رشد کنند،گفت: هدف ما پرورش بازیکنانی برای آینده فوتبال ایران است.

حسین اخوت در گفت و گو با ایسکانیوز، عملکرد بازیکنان تیم امید در لیگ برتر را «خوب» توصیف کرد و افزود: بازیکنان تیم ملی امید این روزها خیلی خوب در تیم‌هایشان بازی می‌کنند و ظرفیت فنی و شخصیتی آنها به گونه‌ای است که خیلی سریع رشد کردند و به دلیل اینکه کنترل شده کار کرده‌اند عمر فوتبالشان نیز زیاد خواهد بود چرا که با شخصیت رشد کرده‌اند.
وی ادامه داد: تعدادی از بازیکنان تیم امید پیش از حضور در این تیم در باشگاه های خود جایگاهی نداشتند اما بعد از درخشش در تیم امید، بیشتر شناخته شدند؛ برغم اینکه مربیان باشگاهی در رشد این بازیکنان تاثیرگذار بودند اما امیدهای فوتبال ایران در این تیم به پختگی رسیدند.
سرپرست تیم امید نقش بازیکنان امید در تیم های لیگ برتری را پررنگ دانست و گفت: تمام برنامه تیم ملی فوتبال امید این بود که بازیکنان در کنار رشد فنی از نظر اجتماعی و شخصیتی نیز رشد کنند و به جایگاه بالایی برسند.
اخوت با نام بردن از بازیکنانی مانند روزبه چشمی، محمدرضا اخباری، مهدی ترابی، علی کریمی، ارسلان مطهری و ... افزود: این بازیکنان امروز به ستونی در باشگاه های خود تبدیل شده اند.
وی درباره مصدومیت روزبه چشمی بازیکنان تیم استقلال اظهار داشت: بعد از اطلاع از آسیب دیدگی چشمی، چند شب نخوابیدم زیرا وی بازیکنی توانمند است و مصدومیتش همه ما را ناراحت کرد.
سرپرست تیم ملی فوتبال امید تاکید کرد: بازیکنان تیم امید از نظر فنی و شخصیتی رشد کرده‌اند اما باید از این پس نیز گام‌های درست بردارند؛ نقش باشگاه‌ها و مربیان و تصمیم‌های خودشان از این به بعد بسیار مهم است.
اخوت اضافه کرد: مطمئنا اگر اعضای تیم امید راه درستی که تاکنون رفته‌اند را ادامه دهند عمر ورزشی‌شان بسیار زیاد خواهد بود. فوتبال ایران فوتبالیست‌های خوبی داشته که از نظر فنی سطح بالایی داشته‌اند اما عمر فوتبالشان کم بوده اما این بچه‌ها چنین نیستند.
اخوت گفت: توانایی این بازیکنان به گونه‌ای است که کارلوس کی روش نیز از آنها در ترکیب تیمش استفاده می‌کند و مطمئنا آنها انقدر توان و ظرفیت دارند که در آینده‌ای نزدیک شاکله تیم ملی بزرگسالان ایران را تشکیل دهند اما فوتبال برای آینده است و باید توجه کنیم که روزها را از دست ندهیم.
وی تصریح کرد: هرچه زودتر باید برنامه‌ریزی برای تیم ملی امید انجام شود و آماده سازی برای المپیک بعدی استارت بخورد؛ باید از زمان استفاده کنیم و استعدادها را شناسایی و از حالا برای المپیک بعدی خود را آماده کنیم.

601/601

کد خبر: 622887

وب گردی

وب گردی