علیزاده: 600 مربی آخرین دستاوردهای دانش افزایی را فرا می گیرند

رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره برگزاری گردهمایی فوتبال پایه با حضور 600 مربی، سفر به ژاپن و تشکیل اردوی تدارکاتی تیم ملی زیر 13 سال با سایت رسمی فدراسیون گفتگو کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، محمد حسین علیزاده درباره برگزاری روز فوتبال پایه گفت: با توجه به اینکه از سوی فیفا نامه ای برای ما ارسال شده تا یک روز را به فوتبال پایه اختصاص دهیم و برنامه های مربوط به آن را اجرا کنیم. بر همین اساس بخش نامه ای را به استانهای کشور ارسال کرده و خواستار اجرای فوتبال پایه شده ایم تا با ارسال اخبار و تصاویر استانها، تمامی موارد را به فیفا منعکس کنیم. در همین راستا آکادمی ملی فوتبال در نظر دارد تا یک گردهمایی یک روزه در استان البرز و با حضور 600 مربی فعال در فوتبال پایه را در روز 26 اردیبهشت ماه برگزار کند. در این گردهمایی دانش افزایی و بحث تخصصی مربوط به فوتبال پایه مورد ارزیابی اعضا قرار می گیرد.

رییس آکادمی ملی فوتبال در ادامه درباره سفرش به ژاپن گفت: این سفر با دعوت فدراسیون فوتبال ژاپن صورت گرفت تا علاوه بر بازدید از امکانات آکادمی این کشور، به بحث و بررسی در خصوص فوتبال، آکادمی و همکاری ای دوجانبه پرداختیم. از آکادمی فوتبال فوکو شیما بازدید و تمرینات تیم حاضر در این آکادمی را زیر نظر داشته و همچنین برنامه هایی که در دستور کاری این آکادمی برای روند توسعه ای فوتبال بود، را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی گفت: باتوجه به اینکه تفاهم نامه ای بین دو فدراسیون فوتبال ایران و ژاپن امضاء شده، قصد داریم در راستای آن تفاهم نامه در بخش بانوان و آقایان آکادمی ها را راه اندای کنیم و به فعالیت بپردازیم. همچنین با مسئول روابط بین الملل و مشاور عالی فدراسیون ژاپن نشستی را برگزار کردیم و درباره طرح آکادمی بین المللی فوتبال ایران و ژاپن پیشنهاداتی را ارائه دادیم تا پس از بررسی از سوی دو فدراسیون، اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد. با حضور در ورزشگاه، دیدار تیم کاوازوکی فرون تاله را با حریفش نظاره کرده و با مدیر بخش جوانان و آکادمی این باشگاه نیز به بحث وتبادل نظر پرداختیم. همچنین این باشگاه آمادگی خود را اعلام کرد تا با ایران درباره استفاده از تجربیات دوجانبه، همکاری های لازم را داشته باشد. از فدراسیون فوتبال ژاپن و موزه اختصاصی فوتبال این کشور نیز بازدید کرده ایم.امیدوارم همانطور که در بالا اشاره کردم بتوانیم در خصوص آکادمی ها و برنامه های بین المللی همکاری های خوبی را داشته باشیم.

علیزاده در ادامه در پایان درباره برگزاری اولین اردوی تیم ملی زیر 13 سال در سال 95 گفت: پس از برگزاری فستیوال ملی و انتخاب 50 بازیکن مستعد، دو گروه 25 نفره را به اردو دعوت می کنیم تا آنها را ارزیابی و نفرات مستعد و نخبه را تربیت و در اختیار رده های دیگر قرار دهیم. گروه اول این تیم از 18 فروردین ماه در کمپ تیم های ملی زیر نظر کادر فنی فعالیت شان را آغاز کرده و گروه دوم نیز به زودی به اردو فرا خوانده می شوند تا کادر فنی با ارزیابی آنها، برتری ها را انتخاب کند. این تیم آینده تیم های ملی فوتبال را در رده های مختلف سنی تامین خواهد کرد و امیدوار هستیم در اجرای برنامه های خود بیش از پیش موفق باشیم.

604/602

کد خبر: 622972

وب گردی

وب گردی