رئیس کارگروه مدیریت شورای تحول: شورای تحول علوم انسانی ردیف بودجه ندارد

رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول گفت: تحول علوم انسانی،هنوز برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم ، دولت و مجلس مسئله نشده و هیچ ردیف بودجه ای برای شورای تحول وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، لطف‌الله فروزنده دهکردی، با اشاره به برنامه این کارگروه برای برگزاری نشست هم‌اندیشی با اساتید رشته مدیریت سراسر کشور، بر تأثیر مشارکت اساتید و درگیر شدن دانشگاه‌ها در موضوع تحول علوم انسانی تأکید کرد و گفت: ما اگر می خواهیم تحول ایجاد کنیم باید آن را گفتمان غالب کنیم و این امر تا دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و اساتید نقش پیدا نکند و به میدان نیایند و مایه نگذارند و به عنوان یک مسئله مهم به آن نگاه نکنند، محقق نمی‌شود.

وظیفه وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در قبال علوم انسانی

او دنبال کردن این روند را از دایره امکانات و مقدورات کارگروه‌های شورای تحول خارج دانست و گفت: این شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم هستند که وظیفه دارند تحول علوم انسانی را از طریق سیاست‌گذاری جدی و سازوکارهای قانونی تبدیل به گفتمان غالب کنند.

فروزنده دهکردی افزود: فعالیت اساتید در اسلامی‌سازی علوم انسانی به شاخص ارتقای اعضای هیئت علمی تبدیل شود.

ضرورت طرح میزان فعالیت اساتید در علوم انسانی به عنوان شاخص آیین‌نامه ارتقاء

رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با بیان این که یکی از شاخص‌های مهم در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی باید میزان فعالیت استادان در جهت تحول و اسلامی‌سازی علوم انسانی باشد، بیان کرد: در شرایط فعلی چنین چیزی در نظر گرفته نشده و وقتی که شما از استاد فقط مقاله علمی پژوهشی می‌خواهید نباید انتظار تحول داشته باشید.

هیچ ردیف بودجه‌ای برای شورای تحول وجود ندارد

فروزنده دهکردی ضمن بیان این مطلب که تحول علوم انسانی هنوز نه برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نه برای وزارت علوم و دولت و نه برای مجلس مسئله نشده است، گفت: هیچ ردیف بودجه‌ای برای شورای تحول وجود ندارد و در شرایطی که برای به نتیجه رساندن کار لازم است همه ظرفیت‌ها وارد میدان شود، نمی‌توان به این نحو تحولی قابل قبول و مورد انتظار ایجاد کرد.

حل معضلات کشور با کاربردی شدن علوم انسانی

او با تأکید بر این مطلب که تحول علوم انسانی یک ضرورت است، یبان کرد: ما اگر به دنبال حل معضلات کشور هستیم، نیازمند تغییر در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی کردن، به روز کردن و کارآمد و کاربردی کردن آنها هستیم و برای این مقصود راهی جز به میدان آمدن متولیان اصلی این عرصه، یعنی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی، و حمایت و تشویق و ترغیب و جذب اساتید قائل به تحول و راهنمایی و یا حذف افراد مانع تحول وجود ندارد.

20104

کد خبر: 622993

وب گردی

وب گردی