پخش برنامه ای تلویزیونی مخصوص کودک و نوجوان

مجموعه نمایشی «اون یکی‌ها» برای گروه سنی 6 تا 12 سال در گروه کودک و نوجوان شبکه دو در حال تولید است.

به گزارش ایسکانیوز، این برنامه که با هدف مصرف صحیح آب تولید می‌شود، آموزش استفاده بهینه از منابع آبی، مدیریت صحیح آن در شرایط بحرانی و حفظ این نعمت الهی را به صورت غیر مستقیم و به شیوه‌ای ملموس برای کودکان در نظر دارد.

«اون یکی‌ها» داستانی است از دو سرزمین متفاوت؛ یکی واقعی و ملموس، دیگری فانتزی و خیال انگیز. یک خانواده از شهر به مزرعه‌ای نقل مکان می‌کنند تا از آلودگی هوا نجات پیدا کنند. در آنجا با افتادن یک سبد در حیاط خانه زمینه ورود شخصیت‌های فانتزی به داستان فراهم می شود و اینگونه «اون یکی‌ها» با اتفاقاتی خاص پایشان به سرزمین قصه‌ها باز می شود تا اهمیت نعمت‌الهی «آب» برای کودکان به تصویر کشیده شود.

بر این اساس گروه برنامه‌ساز مجموعه «اون یکی‌ها» درصدد است تا با توجه به جذابیت‌های داستانی و نمایشی، کودکان را با مقوله ذخایر آبی و ارزش‌های پیرامون مایه حیات آشنا کند. افزون بر این در تمامی قصه‌ها راجع به ارزش‌های انسانی، روش‌های حل مساله، مهارت‌های زندگی، اجتماعی و ... در قالب نمایش هایی بسیار ساده و فانتزی و در حد ادراک کودکان مطالبی گفته و در دوربین برنامه ضبط شده است. در این مجموعه تلویزیونی از حضور عروسک ها در کنار بازیگران استفاده می شود.

ایده اولیه این مجموعه در اتاق فکری متشکل از کارشناسان حوزه کودک و خانواده شکل گرفته است. دکور این برنامه نیز در فضایی 500 متری ساخته شده و طراحی آن به گونه‌ای انجام گرفته که بتواند برای جمعیت مخاطب این برنامه جذابیت ایجاد کند.

مجموعه «اون یکی‌ها» به تهیه‌کنندگی لیلا مردانیان و کارگردانی علی مختارزاده در شبکه دو حال تولید است.

مردانیان پیش از این مجموعه‌های نمایشی مختلفی چون «کودک من»، ویژه برنامه کودکِ تحویل سال 1389، برنامه کاربردی «اتل متل تماشا» (مجموعه‌ای که به عنوان برنامه کودک استاندارد در رسانه شناخته شد) و ... را تهیه کرده است.

505502

کد خبر: 623001

وب گردی

وب گردی