برخورد پلیس فتا با حیوان آزارها در فضای سایبر

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌ شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به پدیده مذموم حیوان آزاری و انتشار کلیپ این عمل وقیح در فضای سایبر گفت: تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌ شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌ اندازد، لذا پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که کلیپ حیوان آزاری خود را در فضای سایبر انتشار می دهند، اقدام و به مقام قضایی معرفی خواهد نمود.

سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش با اشاره به فصل بیست‌وششم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است، تصریح کرد: در ماده ٦٧٩ این قانون می‌ خوانیم «هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا شش‌ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌و‌پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد».

او ادامه داد: طبق ماده 680 قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از دو تا ده سال محکوم خواهد شد.

سرهنگ آذردرخش با اشاره به اینکه از نظر پلیس فتا فضای سایبر پاک، فضای عاری از خشونت و تخلف است، گفت: قطعا انتشار کلیپهای حیوان آزاری مصداق همان خشونت است و پلیس فتا با این خشونت برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سرهنگ آذردرخش در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشابه و مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

20106

کد خبر: 623103

وب گردی

وب گردی