حمایت آنکارا از باکو: جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ خویشتنداری نشان داد

وزیر امور خارجه ترکیه که کشورش از متحدان جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود گفت، باکو در مواجهه با "اقدامات تحریک‌آمیز ارمنستان" در ناگورنو-قره‌باغ خویشتنداری نشان داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه افزود: بیست درصد از خاک جمهوری آذربایجان اشغال شده است. این ارزیابی است که بسیاری از سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل و سازمان PACE (مجمع پارلمانی شورای اروپا) داشته اند. با این وجود ارمنستان به تحریکاتش علیه جمهوری آذربایجان ادامه می دهد. در این مورد این آذربایجان است که با خویشتنداری عمل می کند.

چاووش‌اوغلو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "A Haber" ترکیه گفت، گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا که از سال 1992 تا کنون وظیفه میانجی‌گری برای مناقشه ناگورنو-قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دارد نتوانست انتظارات جامعه بین المللی را برآورده کند در حالی که اگر میانجی‌گران واقعا می‌خواستند می توانستند این مساله را در عرض یک هفته حل و فصل کنند.

خشونت‌های ناگورنو-قره باغ که یک منطقه جدا افتاده از جمهوری آذربایجان با اکثریت ارمنی است در تاریخ 2 آوریل مجددا بالا گرفت. باکو و ایروان یکدیگر متهم به ارتکاب اقدامات تحریک آمیز کرده‌اند. دو کشور روز سه شنبه هفته گذشته در خط مقدم درگیری در ناگورنو قره باغ آتش‌بس برقرار کردند. روز دوشنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش از جمهوری آذربایجان در مناقشه ناگورنو-قره باغ حمایت می کند.

301301

کد خبر: 623253

وب گردی

وب گردی