زندان اوین  هنوز  تبدیل به پارک  نشده  است/ صدور حکم مصادره برای برخی باغات

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای تبدیل زندان اوین به بوستان و موزه، توافقات اولیه با قوه قضائیه انجام شده اما این توافق ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از میزان مجتبی عبداللهی گفت: پس از اجرای طرح موفق تبدیل زندان قصر به باغ موزه، شهرداری تهران به دنبال تغییر کاربری زندان اوین است.

او افزود: شهردار تهران توافق های اولیه با مسئولان قوه قضائیه را انجام داده اما هنوز این توافق ها به مرحله عمل نرسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر لزوم هرگونه برخورد با متخلفانی که نسبت به قطع درختان اقدام می کنند گفت: طبق قانون اگر باغی تخریب شود و یا مالکی به قصد، نسبت به از میان رفتن درختان موجود در فضای حیاط خانه خود اقدام کند، کمیسیون ماده 7 به موضوع ورود پیدا می کند.

او ادامه داد: اگر در کمیسیون ماده 7 تشخیص داده شود که باغی تعمدی نابود شده است، درخواست تبصره یک ماده 6 ارائه شده و بر همین اساس ملک به نفع مردم مصادره می شود.

عبداللهی با اشاره به جرایم در نظر گرفته شده برای مالکین متخلف گفت : اگر تعدادی از درختان یک باغ قطع شود، مالک موظف به پرداخت جریمه نقدی و کاشت درخت می شود.

او افزود: طی چند وقت اخیر، برای دریافت حکم مصادره باغات اقدام شده و اعتقاد داریم باید قاطعانه با هرگونه قطع درخت برخورد شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص نابودی برخی درختان در باغات شخصی تهران گفت: تا زمانی که مالک برای فروش ملک و یا تعمیرات اساسی اقدام نکند، شهرداری از وضعیت باغ با خبر نمی شود زیرا قانونی وجود ندارد که شهرداری بتواند بر اساس آن، سرکشی از باغات شخصی را در دستور کار قرار دهد.

105105

کد خبر: 623293

وب گردی

وب گردی