اختصاص 150 میلیارد تومان برای خرید باغ های درحال نابودی

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتباری که برای خریداری باغ های کن در نظر گرفته شده بود، صرف این کار نشد و شهرداری باید بار دیگر خرید این باغ ها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، محمد حقانی در این باره گفت: سال گذشته تخصیص 500 میلیارد تومان به خرید باغ های کن به تصویب شورای شهر تهران رسید، اما متاسفانه شهرداری این مصوبه را اجرایی نکرد.

او افزود: این اعتبار می توانست برای خرید بخش قابل توجهی از باغ ها در خطر کن موثر باشد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار برای خرید برخی باغ ها در سال 95 خبر داد و گفت: در بودجه سال 95 شهرداری تهران و در بخش برخی کد پروژه ها، 150 میلیارد تومان اعتبار برای خریداری برخی باغ ها تهران که در حال نابودی هستند تخصیص یافت.

حقانی ادامه داد: مصوبه سال گذشته به این خاطر که کد پروژه برای آن تعریف نشده بود اجرایی نشد اما امسال باید اعتبارات در نظر گرفته شده صرف خرید باغ ها شود.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده از سوی شهرداری تهران به منظور سرشماری باغ ها افزود: مسئولان سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری اعلام کرده اند که کار سرشماری درختان شهر تهران به اتمام رسیده و در هفته نخست اردیبهشت ماه نتیجه این سرشماری را اعلام می کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مصوبه صیانت از باغ ها گفت: مصوبه صیانت از باغ ها که قرار بود در روزهای پایانی سال 94 به تصویب برسد برای مطالعه بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد و این مصوبه طی هفته های آینده مورد بررسی اعضا قرار می گیرد.

20106

کد خبر: 623298

وب گردی

وب گردی