کشف و معدوم سازی بیش از 4 تن موادغذایی فاسد در شاهرود

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بیش از 4 تن موادغذایی فاسد در طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان شاهرود کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از شاهرود غلامعلی شریفی عرب کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به آماده باش بازرسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند ماه سال 94 تا 15 فروردین 95 اظهار کرد: این بازرسان به صورت روزانه در شیفت های صبح، عصر و شب از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی و کمپ های بازدید کردند که چهار هزار و 280 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز در این مدت کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در طی سال 94 و همکاری صنوف و سایر ادارات ذیربط، شرایط و وضعیت مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این صنوف شرایط بهداشتی را در تعطیلات نوروزی سال 95 هم به نحو مطلوب رعایت نموده و با بازرسین بهداشتی همکاری لازم را داشتند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به هشت هزار و 386 مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی عمومی و بین راهی از ابتدای اسفند 94 تا 15 فروردین ماه 95 اظهار کرد: در این بازدیدها تعداد 62واحد صنفی تعطیل و86مورد نیز به دادگاه تعزیرات معرفی شده اند.

شریفی عرب در خصوص نمونه برداری از مواد غذایی بیان کرد: در مجموع 201مورد نمونه برداری انجام شده که از این تعداد 142 مورد مطلوب و 42مورد نامطلوب و 17 مورد فاقد نتیجه بوده است و از نمونه برداری میکروبی آب در مجموع 210 مورد که 199 مورد مطلوب و11 مورد نامطلوب و کلرسنجی در مجموع 4234مورد که 4029مورد مطلوب و 121 مورد نا مطلوب گزارش داده شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت چهار هزار و 280 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز در این مدت کشف و معدوم شده است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده عدم رعایت مسائل بهداشتی در اماکن عرضه مواد غذایی یا اماکن اقامتی به گشت های بازرسی بهداشت محیط از طریق تماس با شماره تلفن2243686 3و یا مراجعه حضوری به واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان شاهرود موارد را اطلاع دهند.

کد خبر: 623311

وب گردی

وب گردی