در سال 94 بیشترین ایجاد شغل جدید دراستان سمنان به شاهرود تعلق گرفت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: براساس سند توسعه در سال گذشته از مجموع 11 هزار و 414 شغل جدید در نظر گرفته شده برای این استان فقط شش هزار و 222 شغل از سوی بخش های دولتی و خصوصی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود اسماعیل غنیان در نخستین جلسه کار، اشتغال و سرمایه گذاری سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری افزود : شهرستان شاهرود و سمنان به ترتیب با در اختیار داشتن 25 و 24 درصد از ایجاد شغل جدید بهترین آمار شهرستانی را در کل استان سمنان دارند.
وی با بیان این که 12 دستگاه دولتی به تعهدات خود برای ایجاد شغل پایدار در استان پایبند بودند، تصریح کرد : براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، برای توسعه و ایجاد مشاغل خانگی بانک های ملت و تجارت به ترتیب با تخصص اعتبارات 22 میلیارد ریال و 20 میلیارد ریال نقش اساسی در ایجاد شغل خانگی ایفا کردند.
غنیان ادامه داد : براساس گزارش دستگاه های اجرایی، اداره کل فنی و حرفه ای با اعطا وام به 70 نفر به مبلغ سه میلیارد و 95 میلیون ریال و سازمان صنعت، معدن و تجارت با دراختیار قراردادن مبلغ سه میلیارد و 50میلیون ریال به 90 نفر، نقش اساسی در رشد و پیشرفت مشاغل خانگی در سال گذشته داشتند.
وی ادامه داد : بیش از 120 هزار نفر ازجمعیت کل استان را دانشجویان تشکیل می دهند که میزان خالص مهاجرت افراد با تخصص در سال هشت هزار نفر در سال است که باید با برنامه ریزی های دقیق از فرار دانش آموختگان به استان های دیگر جلوگیری کرد.
غنیان یادآور کرد : براساس طرح های اشتغال در استان ، هدف از طرح تکاپو ایجاد اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا ، بهره گیری از تجربیات بین المللی، توسعه منابع بومی و انسانی است.
وی با بیان این که مطالعات عمیق و میدانی و بهره وری و بکارگیری از همه ظرفیت های انسانی و ملی زمینه اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد.
اوی ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان و انسجام و هماهنگی دستگاه را از جمله مهم ترین اولویت کاری سال جدید برشمرد.
در این جلسه سفره آرایی، تاج ودسته گل عروس سازی ، روبان دوزی و تزیین سفره عقد به عنوان مشاغل جدید خانگی در شورای کار و اشتغال و سرمایه گذاری استان به رای گذاشته شد که روبان دوزی و دسته گل و تاج عروس سازی به تصویب اعضا شورا رسید.
استان سمنان حدود 2 هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.

کد خبر: 623316

وب گردی

وب گردی