اخراج سه نفر از نیروهای شهربان درپرونده کارواش دریا/آنها به صورت غیر حرفه ای عمل کرده بودند

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان گفت:‌در خصوص پرونده کارواش دریا سه تن از نیروهای شهربان که به صورت غیر حرفه‌ای عمل کرده بودند اخراج شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چیذری مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در ساختمان این شرکت برگزار شد با اشاره به موضوعات پشت پرده مافیایی در حوزه دست فروشی گفت: قبل از سال 95 افراد سود جویی را که در خیابان های 15 خرداد، چهارراه امیر اکرم و... اقدام به دست فروشی می‌کردند را شناسایی کردیم.

او با بیان این‌که یکی از مسائل امروز در سطح شهر تهران موضوع دستفرشی است، افزود: در خصوص حل این موضوع ما سه دوره نیروهای حرفه‌ای را آموزش دادیم.

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان با تاکید بر موضوع اخراج 300 تن از نیروهای شهربان و حریم بان به دلیل تخلف کاری گفت: با این نیروها در کمیته انضباطی برخورد و 300 تن از نیروهای شهربان و حریم بان اخراج شدند.

چیذری با بیان این‌که وظیفه معبربانی برخورد با سد معبر و بساط گستری است، تاکید کرد: این کار در دو حوزه و در راستای محقق کردن اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل انجام شده به همین دلیل 50 بازارچه برای کار تولید و فروش محصولات موجه ایرانی برپا شده است.

او ادامه داد: براساس قوانین و مقررات پدیده دستفروشی یک اقدام غیر معمول بوده و با قانون شکنان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان به موضوع نیازمند بودن برخی از افراد دست فروش اشاره کرد و گفت: تعدادی از افراد نیازمند دست فروش و افراد سود جو شناسایی شدند که براساس قانون از آن‌ها شکایت کردیم چرا که به دنبال این هستیم که پدیده سد معبر یک پدیده غیر معمول برای شهروندان باشد.

چیذری با تاکید بر این‌که براساس تقویت اخلاق حرفه‌ای وضعیت سد معبر در شهر بهبود نسبی پیدا کرده است، گفت: درخصوص موضوعات فنی شرکت شهربان ارتباط مستقیم ندارد.

او به مسئله ساخت و ساز نا ایمن در شهر تهران اشاره داشت و افزود: در تعطیلات نوروزی در سطح حریم ده گانه شهر 650 پیشگیری از تخلف و ساخت و ساز در حریم شهر و همچنین 60 مورد تخریب و رفع اثر بنای غیر مجاز را داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با بیان این‌که عوامل شهرداری پنجره شهرداری تهران محسوب می‌شوند و مردم براساس عملکرد نیروها شهرداری تهران را قضاوت می‌کنند، تاکید کرد: امسال در راستای پاک دستی و ایجاد انگیزه بهتر قدم های بلندی را برداشتیم.

چیذری با تاکید بر این‌که در مناطق حریم جنوبی شهر بیشترین آمار را در خصوص جلوگیری از تخلف داشته ایم، گفت: اختلافات فرمانداری و استانداری باعث شده در بحث حریم یکپارچگی وجود نداشته باشد و بین شهروندان دوگانگی رخ دهد.

او افزود: اگر نیروهای ما با یک متکدی فروشنده برخورد کنند می‌توانند بر اساس وظیفه خود اجناس این فروشنده را به امانت ضبط کنند اما در صورتی که متکدی فروشنده نباشد ما آن را به معاونت اجتماعی معرفی می‌کنیم.

چیذری به موضوع سعادت آباد و کارواش دریا اشاره کرد و گفت: براساس قانون عملکرد نیروهای ما قانونی بوده اما روش نیروها نواقصی داشته و ما کار آن‌ها را نمی‌پذیریم به همین دلیل سه تن از نیروهای شهربان که در موضوع کارواش دریا چماق به دست بوده‌اند را اخراج و دو تن را معلق کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان با اشاره به اخبار منتشره دیروز در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر دستگیری 16 تن از عوامل کارواش دریا افزود: دیروز دادسرای ناحیه 7 این 16 عوامل را برای پاره ای از توضیحات احضار کرده و هم اکنون این 16 نیرو با قید وثیقه آزاد به کار خود ادامه می‌دهند.

چیذری اضافه کرد: در موضوع کارواش دریا صحبت هایی مبنی بر سرقت نیروهای ما از صندوق های کارواش شده و دلیل احضار دیروز نیروها نیز همین موضوع بوده اما براساس شواهد و فیلم های موجود سرقت صندوق ها در روز انجام شده در حالی که نیروهای شهربان شب به محل این کارواش رفته‌اند.

او با بیان این‌که در موضوع کارواش دریا عوامل شهرداری بیشتر از عوامل کارواش آسیب دیده اند، افزود: دو تن از افراد شهربان که به در کارواش لگد زده بودند شناسایی و قرار است که در مورد وضعیت آن‌ها در کمیته انضباطی تصمیم گیری شود.

چیذری با تاکید بر این‌که در شب حادثه کارواش دریا 40 نفر از نیروهای کارواش در حالت آماده باش بوده‌اند، گفت: زمانی که عوامل ما برای اجرایی کردن قانون به درب کارواش دریا رسیده‌اند آب‌های پر فشار گرم و سرد به سر آن ها ریخته شده و همچنین افراد با سنگ و اشیای دیگر نیروهای ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و همین امر دلیلی شد تا نیروهای ما نیز با آن ها درگیر شوند.

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان با بیان این که نیروهای ما وسایلی مانند گاز اشک آور و باتوم را براساس قانون می‌توانند با خود حمل کنند، تاکید کرد:‌در شب حادثه نیروهای ما هیچ کدام از این وسایل را برای دفاع از خود به همراه نداشته‌اند و همین امر موجب شد تا برخوردی بین عوامل کارواش دریا و نیروهای ما شکل بگیرد.

او با اشاره به برخی افراد دستگیر شده در خصوص پرونده 15 خرداد افزود: برخی از افراد در این موضوع شناسایی و در زندان به سر می‌برند.

مدیر عامل شرکت و شهربان و حریم بان با اشاره به دستگیری یک شخص مافیایی که با خرید 30 دستگاه وانت در خیابان پیروزی و دماوند اقدام به فروش میوه توسط نیروهای خود کرده است تاکید کرد: شرکت شهربان و حریم بان 500 تن از نیروهای لبو فروش را شناسایی کرده که 60 تن از آن‌ها شماره یک نفر را داشته و برای همین یک نفر کار می‌کرده‌اند.

20106

کد خبر: 623500

وب گردی

وب گردی