طراحی خودروهای آینده BMW با استفاده از هدست واقعیت مجازی HTC

بعد از معرفی آکیولس‌ریفت، حالا با حضور کمپانی‌های مشهوری چون سونی، سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی، تکنولوژی واقعیت مجازی وارد فاز تازه‌ای شده است.بی‌‌ام‌و نیز قصد دارد با استفاده از هدست واقعیت مجازی HTC Vive، خودروهای جدیدی را طراحی کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پرشین خودرو، با جدی شدن استفاده از دستگاه‌های واقعیت مجازی در صنایع مختلف و حضور کمپانی مشهور در این بخش، باید رفته‌رفته منتظر تغییرات و پیشرفت‌های چشمگیر در محصولات آینده باشیم. یکی از صنایع مهمی که شدیدا بازار رقابتی را تجربه می‌کند و کمپانی‌های تولیدکننده برای جذب مشتری دنبال ایده‌های نو هستند، صنعت خودرو است.

کمپانی‌ بی‌ام‌و از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد، از جمله پیشگامان به کارگیری تکنولوژی‌های جدید در صنعت خودرو به شمار می‌رود. حالا خبری منتشر شده که این برند آلمانی قصد دارد از هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو در طراحی خودروهای جدید استفاده کند. طراحان و کارمندان بی‌ام‌و با استفاده از این هدست می‌توانند به صورت بصری سبک جدیدی از طراحی داخلی و دیگر قابلیت‌های فیزیکی را نظاره کنند.

طراحان بی‌ام‌و، به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت مجازی می‌توانند فضای شهری را شبیه‌سازی کرده و مطمئن شوند که راننده‌ی خودرو نسبت به همه چیز دید کافی دارد.

علاوه بر این، مهندسان بی‌ام‌و با استفاده از هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی می‌توانند نحوه‌ی دسترسی و عملکرد کنترل‌های روی داشبورد را ارزیابی کنند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم برای این کار دیگر نیازی نیست تا طراحان مختلفی را از سطح جهان گرد هم بیاوریم. اعضای تیم طراحی و تولید خودرو می‌توانند با استفاده از هدست وایو نسخه‌ی پروتوتایپ و اولیه‌ی یک خودرو را کاملا بررسی کرده و پیش از ادامه‌ی کار و تولید نسخه‌ی بعدی، نظرات دقیق خود را ارائه کنند.

زمانی که طراحی خودرو به نقطه‌ی مطلوب رسید، هدست‌ها کنار گذاشته می‌شود و تیم طراحی و مهندسان خودرو به صورت فیزیکی کار خود را آغاز کرده و نسخه‌ی اولیه‌ی خودرو را برای تست آماده می‌کند. این تصمیم می‌تواند تغییرات زیادی را برای بی‌ام و در پی داشته باشد. علاوه بر پیشرفت‌هایی که در طراحی خودروهای آتی و تولید مدل‌های جدید صورت می‌گیرد، بی‌ام‌و برای آموزش کارمندان خود باید از افراد متخصص استفاده کرده و هزینه‌ی زیادی را برای تهیه‌ی تجهیزات واقعیت مجازی بپردازد.

بی‌ام‌و برای پیاده‌سازی مطمئن برنامه‌های خود ماکتی را با مشخصات مشابه خودرو توسعه داده که امکان استفاده‌ی مجدد دارد. به لطف این ماکت در کنار هدست اچ‌تی‌سی وایو می‌توان تجربه‌ای از واقعیت ترکیبی را در اختیار داشت. صدای موتور یا دیگر صداهای محیطی بخشی از این تجربه‌ی جذاب است.

تقریبا اکثرا مشتریان توانایی خرید هدست گران‌قیمت اچ‌تی‌سی وایو را ندارند. ولی این سرمایه‌گذاری برای کمپانی بزرگی چون بی‌ام‌و ناچیز به نظر می‌رسد و ممکن است در آینده‌ شاهد عرضه‌ی نسخه‌های ارزان‌تری از این هدست باشیم. به نظر می‌رسد در طول زمان بی‌ام‌و از سخت‌افزارهای بیشتری در بخش‌های مختلف توسعه‌ی محصولات خود استفاده کند.

مجموعه‌ای بزرگ با هزاران چراغ را تصور کنید که افراد زیادی در آن حضور دارند و کنترل‌های مختلفی جلوی مانیتورهای آنها نصب شده تا بتوانند کارهای خود را انجام دهند. این آینده‌ای است که بی‌ام‌و آن را جستجو می‌کند.

20102

کد خبر: 623556

وب گردی

وب گردی