ولوو به آزمایش میدانی گروهی از خودروهای خودران در چین می پردازد

خودروهای خودران (Autonomous cars) و رانندگی هوشمند یکی از راهکارهای کاهش خطای انسانی در تصادف روزمره است. این تکنولوژی همچنان در حال تحقیق و توسعه و انجام تست‌های تکمیلی است. ولوو نیز یکی از شرکت‌هایی است که علاقه بسیاری دارد تا در این حوزه قدرت نمایی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، ‌پیش از این اخباری در مورد تست خودرو بدون راننده ولوو در خیابان‌های گوتنبرگ (Gothenburg) سوئد را قطعاً شنیده‌اید؛ حال ولوو قصد دارد تا یک دسته از خودروهای خودران خود را در چین به نمایش بگذارد.

در ابتدا ولوو (Volvo) به بررسی و تهیه‌ی فهرست تعدادی از شهرهای ممکن برای انجام این آزمایش پرداخته است. در ماه‌های اخیر، خودروساز سوئدی با شهرهای منتخب وارد مذاکره شد تا از مقررات و زیرساخت‏‌های آن‌جا برای برنامه‌ریزی انجام تست‌ها مطلع شود. ولوو از زمان آغاز تست خودروهای خودران خود در چین هیچ سخنی به میان نیاورده است.

اما در خصوص دلایل انتخاب کشور چین، در سیمناری که امروز در این کشور برگزار شد، ولوو اعلام کرد که سرعت رشد حمل و نقل شخصی در هر کشوری به یک چالش تبدیل شده است که می‌تواند با کمک خودروهای خودران این مشکل بهبود یابد. ولوو کشور چین را یک بستر بالقوه برای گسترش خودروهای بدون راننده می‌داند. چین برای این خودروساز سوئدی بازار بزرگی محسوب می‌شود.

ولوو پیش‌تر اعلام کرده بود که پس از عرضه‌ی خودرو‌های خودران خود در سال ۲۰۲۰، هیچ شخصی به دلیل تصادفات زخمی یا کشته نخواهد شد. رانندگی هوشمند و خودکار یکی از فاکتورهای مهم برای رسیدن به این هدف ولوو است. تمام مدل‌های S90 دارای سیستم دستیار راننده هستند که ترمز و فرمان را به شکل خودکار کنترل می‌کنند و فاصله مناسب با خودروی مقابل در جاده را به طور مداومخ بررسی می‌کنند.

در سال ۲۰۱۷ ولوو کاروانی متشکل از ۱۰۰ خودرو‌ی خودران را در شهر گوتنبرگ سوئد در معرض عموم قرار می‌دهد. این حرکت بخشی از برنامه‌ی Drive me ولوو است که به خانواده‌ها و مشتریان این امکان را می‌دهد که پیش از ورود خودروهای خودران به بازار، حضور و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها را تجربه کنند. خودروساز مطرح سوئد برگزاری برنامه‌ی مشابه‌ای برای چین را نیز در نظر دارد تا به رانندگان محلی این کشور نیز فرصت بررسی و ارزیابی این دسته از محصولات را بدهد.

20103

کد خبر: 623570

وب گردی

وب گردی