گرانی نان در راه است

نظر نژاد با اشاره به افزایش هشت تا ده هزار تومانی هر کیسه آرد در پی ممنوعیت واردات گندم گفت: این موضوع منجر به ضرر نانوایان و نارضایتی آنها شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اقتصادآنلاین، محمدرضا نظر نژاد رییس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران با اشاره به ممنوعیت واردات گندم در سال 95،گفت: این تصمیم منجر به افزایش هشت تا ده هزار تومانی قیمت هر کیسه آرد شده است.

وی افزود: در پی افزایش قیمت آرد نانوایان متضرر شده و درخواست افزایش قیمت نان را دارند.

نظرنژاد تصریح کرد: در حالیکه گندم های خارجی برای نان کیفیت بالاتری دارند جلوی واردات آن گرفته شده و گندم های داخلی که کیفیت مناسبی ندارند و به درد مرغداری ها می خورند جایگیزین آن شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی به این نکته نیز اشاره کرد که برای افزایش رقابت باید واردات گندم آزاد شود نه این که جلوی واردات گرفته شود.

نظرنژاد تاکید کرد: ما به هیچ وجه موافق افزایش قیمت نان نیستیم اما تصمیم منوعیت واردات گندم در حالیکه بیش از 60 درصد آرد های داخلی مرغوب نیستند منجر به کاهش کیفیت نان می شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید در این گونه تصمیمات نظر فعالان این عرصه پرسیده شود تا مشکلی پیش نیاید چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت صحیح است.

102

کد خبر: 623631

وب گردی

وب گردی