منتخب مردم شاهرود و میامی: سپاه قدس در جای‌جای منطقه حضور دارد

منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم با اشاره به این مطلب که سپاه در عرصه های سیاسی و منطقه ای حضور دارد گفت: در این عرصه، سپاه قدس در جای‌جای منطقه حضوری فعال دارد و و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز سپاه و بسیج حضوری فعال و پررنگ دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سید حسن حسینی‌ در نشست بصیرتی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در حسینیه ثارالله، با اشاره به رسالت متفاوت سپاه با سایر نهادهای نظامی اظهار کرد: به سپاه پاسداران مانند سایر نهادهای نظامی نگاه نشده؛ چراکه هدف‌گذاری خاصی برای سایر نیروهای مسلح به‌منظور حفاظت از مرزهای جغرافیایی وجود دارد، ولی هدف والا و مقدس‌تری برای سپاه پاسداران تعریف شده که پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام در همه عرصه‌هاست.

وی افزود: در سالیان مختلف بسیار تلاش شد تا سپاه را تنها به سمت دفاع از مرزهای جغرافیایی بکشانند یا آن را به‌عنوان یک نیروی نظامی صرف مطرح کنند و موفق نشدند. سپاه در موضوع نظامی برای دفاع از مرزهای جغرافیایی آماده است؛ اما وظیفه دفاع از نظام اسلامی در تمام عرصه‌ها را بر عهده دارد.

منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: سپاه یک نیروی نظامی و فرهنگی توأمان است که امام راحل بر آن تأکید داشتند و مقام عظمای ولایت نیز این راه را ادامه دادند. سپاه برای انقلاب است و نه یک نیروی صرف نظامی و در همه عرصه‌ها باید حضور داشته باشد و خوشبختانه در تمام عرصه‌هایی که انقلاب وارد شده، سپاه ورود پیدا کرده و این وظیفه ذاتی آن است.

حسینی‌ تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب در تمام عرصه‌هایی که انقلاب تأثیر داشته است، سپاه نیز متأثر از انقلاب بوده و به تبع آن مأموریت سپاه پاسداران تعریف شده و در صحنه حضور دارد و از نظام اسلامی دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه جمله امام راحل که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» یک شعار نیست، گفت: این جمله اصالت دارد و اگر سپاه نبود، قبل از جنگ با بحران‌های سیاسی و گروه‌های مختلف ضدانقلاب و چپ و غائله‌های داخلی امکان مقابله با آن‌ها وجود نداشت.

منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس دهم بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز نقش سپاه محسوس بود؛ نقش محوری را سپاه و زیرمجموعه آن، بسیج بر عهده داشتند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: سپاه بعد از جنگ در عرصه اقتصادی و فعالیت‌های مختلف حضور داشت و امروز شاهدیم که سپاه در زمینه‌های مختلف ساخت راه، سد، ابنیه و زیرساخت حضور فعال دارد و به دولت کمک می‌کند و پایه بسیار قوی و قدر و تقویت‌کننده نظام است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس برای سازندگی در جبهه فعال بود و در پل‌سازی و جاده‌سازی در کنار جهاد به جبهه‌ها کمک می‌کرد، عنوان کرد: در دفاع مقدس نمی‌شد با شیوه‌های اداری موجود کار را پیش برد و باید با فضای ارزشی و انقلابی گام برمی‌داشتیم و این اتفاق افتاد و در دوران دفاع مقدس طرح‌های عظیمی توسط سپاه در زمینه ساخت‌وساز پل و جاده در جبهه‌ها اتفاق افتاد.

منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس با اشاره به حضور سپاه در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی بیان کرد: در این عرصه، سپاه قدس در جای‌جای منطقه به‌عنوان مشاور و کمک‌کننده به کشورهای مسلمان و مظلوم حضور دارد و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز سپاه و بسیج حضوری فعال و پررنگ دارند.

حسینی‌در پایان با اشاره به گزارش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود درباره فعالیت‌ها و نیروهای بسیجی این شهرستان گفت: این ظرفیت باید بیشتر شود و محدود به آمار و کمیت نباشد؛ کیفیت‌بخشی در کارها و برنامه‌ها و جذب حداکثری نیروها در بسیج محقق شود و در همه عرصه‌ها افراد بسیجی حضور داشته باشند.

کد خبر: 623685

وب گردی

وب گردی