مبارزه ریشه‌ای با تروریسم نیازمند قطع کمک‌های مالی، تسلیحاتی و آموزشی به تروریست‌هاست

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فنلاند، گفت: کشتار افراد بی‌گناه در یمن که در سکوت مجامع بین المللی غرب صورت می‌گیرد محکوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود آنتی کایکونن رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فنلاند با دکتر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مثبت روابط ایران و فنلاند و ظرفیت‌های مناسب دو کشور برای ارتقاء سطح همکاری‌های فیمابین، گفت: روابط دوستانه دو کشور در کنار قابلیت‌های بالای اقتصادی ایران و فنلاند در فضای جدید مناسبات متقابل که پس از توافق هسته‌ای ایران فراهم شده است، بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های دوستانه فیمابین را فراهم کرده است که باید از آن‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.
نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهرود و میامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختار و وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی این نهاد را بدنه کارشناسی مجلس توصیف و اظهار نمود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مرکزی برای ارائه نظرات کارشناسی به نمایندگان پارلمان جهت کمک به طی روند علمی پروسه قانونگذاری است.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از همکاری با نهادهای واجد ظرفیت ارائه خدمات مشاوره به مجالس در کشورهای اروپایی و به طور خاص فنلاند استقبال می‌کند و آمادگی تبادل تجربیات فیمابین را دارد.
دکتر جلالی در ادامه این دیدار فعالیت گروه‌های تروریستی را عامل بی‌ثباتی منطقه ارزیابی کرد و گفت: هر چند که گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه شکل گرفته و رشد کرده‌اند ولی این پدیده حد و مرز نمی‌شناسد و اکنون این معضل شوم تهدیدی برای بشریت محسوب می‌شود.
وی مبارزه جدی با این پدیده را مستلزم مبارزه با ریشه‌های فکری تروریست‌ها و همچنین قطع کمک‌های مالی، تسلیحاتی و آموزشی آن‌ها دانست.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جنایات عربستان در یمن و سکوت مجامع بین المللی غرب در قبال آن گفت: امروز ائتلاف به رهبری عربستان بزرگترین جنایات انسانی را در کشور ضعیف یمن و بر علیه مردم بی‌گناه انجام می‌دهد در حالیکه ما شاهد هیچ عکس العملی از سوی نهادهایی که فریاد آن‌ها در حمایت از حقوق از بشر بلند است نیستیم.
رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در همین راستا از معیارهای دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر انتقاد کرد و خواستار توقف فوری کشتار انسان‌های بی‌گناه در یمن شد.
آنتی کایکونن رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فنلاند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران یکی از اهداف سفر خود را رایزنی با مقامات ایران و بررسی امکان گسترش همکاری‌های پارلمانی میان ایران و فنلاند عنوان کرد.
وی آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ، آداب، سنت‌ها و تاریخ یکدیگر را عامل مهمی برای تسریع همکاری‌های فیمابین ارزیابی کرد و تبادل هیات پارلمانی و سیاسی را در تحقق این امر مهم توصیف کرد.

کد خبر: 623686

وب گردی

وب گردی