امیر عبداللهیان: مردم سوریه حق دارند سرنوشت خود را بدون دخالت های خارجی تعیین کنند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت:سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای همکاری و تعامل با همسایگان، روند بین المللی حمایت از حل بحران سوریه و تقویت صلح و ثبات در منطقه است و معتقدیم مردم این کشور حق دارند که سرنوشت خود را بدون دخالت های خارجی تعیین کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیر عبداللهیان در دیدار جمعی از اندیشمندان سیاسی و اجتماعی مرکز پژوهش های علمی فرانسه که به میزبانی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در تهران بسر می برند درمورد تحولات منطقه غرب آسیا گفت وگو کرد.
وی در این دیدار به شرایط حساس کنونی منطقه و اهمیت پیگیری همزمان روندهای سیاسی و مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اظهارداشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای همکاری و تعامل با همسایگان، روند بین المللی حمایت از حل بحران سوریه و تقویت صلح و ثبات در منطقه است و معتقدیم مردم این کشور حق دارند که سرنوشت خود را بدون دخالت های خارجی تعیین کنند.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه شرایط ناامنی در برخی نقاط اروپا و بحران آوارگی و مهاجرت را نتیجه سیاست‏ها و اقدامات غلط برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم ارزیابی کرد و افزود: تحقق راه حل‏های سیاسی، افراط گری و تروریسم را تضعیف می کند و لازم است با اتخاذ سیاست های واقع بینانه ازسوی کشورهای منطقه و حمایت های جامعه بین المللی به مردم منطقه برای عبور از این مرحله حساس کمک کرد.
ایرنا نوشت، وی با بیان این که تضعیف دولت‏ها و تجزیه کشورها راهبرد رژیم صهیونیستی است بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و یکپارچگی کشورهای منطقه تاکید کرد.
فرانسوا بوگات رییس هیات فرانسوی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر ضرورت همکاری های بین المللی با ایران تاکید کرد.

202/201

کد خبر: 623707

وب گردی

وب گردی