نوبخت: دولت قصد حذف یارانه 24 میلیون نفر را ندارد/تعداد افرادی که طبق مصوبه لایحه بودجه 94 هنوز حذف نشده‌اند، حذف شوند

سخنگوی دولت در مخالفت با تبصره هدفمندی یارانه‌ها گفت: صرفاً قصد داریم یارانه حدود ۵۶۸ هزار نفر مستغنی را حذف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 24 فروردین) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 95 کل کشور، در مخالفت با تبصره مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص هدفمندی یارانه‌ها گفت: برخی در کمیسیون مصاحبه کردند که با این تبصره یارانه 24 میلیون نفر به دلیل عدم نیازمندی قطع می‌شود در حالی که دولت قصد حذف این تعداد را ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر همین اساس تصریح کرد: براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی قرار است آن تعداد افرادی که طبق مصوبه لایحه بودجه 94 هنوز حذف نشده‌اند، حذف شوند.

وی در ادامه تعداد افراد مستغنی که نیازمند دریافت یارانه نیستند را 568 هزار و 726 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد افراد در کشور باقی مانده‌اند که با حقوق بالای 35 میلیون تومان در سال هنوز یارانه دریافت می‌کنند که باید حذف شوند، لذا نباید استرس حذف شدن را با شایعات در جامعه ایجاد کنیم.

دکتر لاریجانی در ادامه خطاب به نوبخت گفت: طی 2 سال گذشته به دولت اجازه دادیم خودش با بررسی‌هایی که می‌کند افراد نیازمند را از فهرست یارانه‌بگیران حذف کند که موفق هم نبود، لذا امروز چگونه می‌توانید با حذف این تعداد پایین مشکلات یارانه را حل کنید.

نوبخت در پاسخ به رئیس مجلس بیان داشت: دولت به آنچه مجلس در تبصره 20 لایحه بودجه 94 تعیین تکلیف کرد، عمل و وزیر تعاون نیز گزارشی از آن ارائه کرد که بر این اساس حدود 3 میلیون نفر از فهرست حذف شدند، لذا وزارت کار به صورت مستمر پیگیر است.

پورابراهیمی: دولت نظام جامع اطلاعاتی درآمدی خانوارها را راه‌اندازی کند

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 نیز در ادامه جلسه گفت: هم‌اکنون هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون صورت نمی‌گیرد و به همه اقشار جامعه رقم یکسانی داده می‌شود. از طرفی 70 درصد افراد یارانه می‌گیرند ون 30 درصد آنها نیازمند نیستند، لذا ما قصد حذف افرادی که جز 70 درصد هستند را نداریم بلکه می‌خواهیم برای آن تعداد افراد نیازمند تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: از این رو اگر دولت به دنبال مقاصد سیاسی خود در آینده نیز باشد، نمی‌تواند با یارانه‌ها این کار را کند بلکه باید با ایجاد اشتغال به مقاصد خود برسند.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: دولت باید نظام جامع اطلاعاتی درآمدی خانوارها را شکل دهد.

201/201

کد خبر: 623752

وب گردی

وب گردی