آغاز سنجش سلامت کلاس‌ اولی‌ها از اردیبهشت ماه

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از دهه اول اردیبهشت با اولویت مناطق گرمسیر آغاز می‌شود و امسال علاوه بر ۶ ساله‌ها کودکان پنج‌ساله نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نسیم آنلاین، مجید قدمی با اشاره به آغاز طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای اردیبهشت اظهار داشت:‌ طرح سنجش دانش‌آموزان امسال با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته از هفته اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

او افزود:‌ امسال برای نخستین بار در طرح سنجش علاوه بر دانش‌آموزان 6 سال تمام پنج‌ساله‌ها را نیز پذیرش می‌کنیم و باید خودمان را برای پذیرش بیش از دو میلیون دانش‌آموز آماده کنیم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت:‌ طی سال‌های گذشته طرح سنجش برای دانش آموزان 6 سال تمام اجرا می‌شد اما به‌دنبال آن بودیم کار سنجش را یک سال زودتر آغاز کنیم تا در فرصت یک‌ساله برای ورود به مدرسه اقدامات لازم مداخله‌ای، درمانی و جراحی را برای دانش‌آموزان نیازمند عملیاتی کنیم.

قدمی ادامه داد:‌ پیش‌بینی این است که 50 درصد والدین فرزندان پنج سال تمام خود را برای سنجش می‌آورند که حدود 500 هزار نفر را شامل می‌شود، آغاز کار از اردیبهشت ماه با اولویت مناطق گرمسیری خواهد بود .

او با اشاره به اینکه نوبت‌‌دهی خانواده‌ها برای حضور در پایگاه‌های سنجش به‌صورت الکترونیکی است، افزود :‌ خانواده‌ها در نوبت تعیین شده باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند و براساس تأییدیه‌ای که صادر می‌شود برای ثبت‌نام مدرسه در سال بعد اقدام کنند .

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد:‌ وقتی کودکان پنج سال تمام را تحت پوشش طرح سنجش قرار می‌دهیم یک سال زودتر متوجه می‌شویم چه‌تعداد دانش آموز داریم اما اگر کار سنجش در همان سال ورود به مدرسه انجام شود اول مهر در تنظیم نیروی انسانی و فضای آموزشی دچار عجله می‌شویم. وقتی پنج سال تمام‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند یک سال فرصت داریم تا بدانیم چه‌تعداد معلم نیاز داریم .

قدمی افزود:‌ 900 پایگاه در سراسر کشور با حضور 6 هزار نیروی انسانی طرح سنجش را اجرا خواهند کرد و به پایگاه‌ها اجازه داده‌ایم تا برای تحت پوشش بردن دو میلیون نفر در نوبت صبح و عصر فعالیت کنند همچنین کار سنجش پنج‌ساله‌ها پس از شروع سال تحصیلی همچنان ادامه خواهد داشت.

او گفت: آغاز طرح سنجش سلامت یک سال قبل از ورود به مدرسه باعث می‌شود تا دانش آموزان نیازمند مداخلات درمانی را شناسایی کنیم، به‌عنوان مثال دانش‌آموزانی که به عینک، سمعک یا کاشت حلزون نیاز دارند شناسایی شده و برای درمان آنها اقدام می‌کنیم.

20104

کد خبر: 623788

وب گردی

وب گردی