موافقت مجلس با فروش ۵۰ هزار میلیارد ریال از اموال غیرمنقول وزارت راه و شهرسازی توسط دولت

مجلس دولت را مجاز به فروش ۵۰ هزار میلیارد ریال از اموال غیر منقول در اختیار راه و شهرسازی است دانست.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 24 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه 95 کل کشور با تبصره 18 این لایحه با 99 رأی موافق، 60 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس تبصره 18 این لایحه به دولت اجازه داده می شود نسبت به فروش 50 هزار میلیارد ریال اموال غیرمنقول در اختیار وزارت راه و شهرسازی در سال 1395 اقدام کند.

لازم به ذکر است محمدباقر نوبخت در جریان بررسی تبصره مذکور بابیان اینکه یکی از مواردی که مجلس برای توسعه کشور باید به آن توجه کند سیاست های برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی است گفت: آنچه در بودجه 95 از سوی دولت تدوین شده در چارچوب برنامه ششم بوده است.

وی با تأکید بر سرمایه گذاری افزود: بانک ها به جهت عدم کفایت سرمایه و شاخص های نامناسبی که ارائه می کند نمی تواند تسهیلات لازم را ارائه کند.

نوبخت با بیان اینکه یکی از بخش هایی که برای توسعه کشور می تواند کمک کند مسکن است تصریح کرد: به همین جهت اموال منقول و غیر منقول مازاد بر نیاز به فروش می رسد و سرمایه آن به کمک بانک مسکن می رود.

سخنگوی دولت یادآور شد: ارائه پیشنهادی در خصوص فروش اموال در اختیار وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه 95 کل کشور برای تقویت سرمایه بانک مسکن بوده است.

203/201

کد خبر: 623800

وب گردی

وب گردی