سال آینده پشتیبانی از ویندوز ویستا به پایان می‌رسد

مایکروسافت دقیقا سال آینده در چنین روزی پشتیبانی از ویندوز ویستا را قطع می‌کند و دیگر برای این سیستم عامل بروزرسانی عرضه نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، سیستم عامل ویندوز ویستا از جمله محصولات خوب شرکت مایکروسافت به شمار نمی‌رود و حتی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این شرکت در زمینه‌ی ساخت سیستم عامل بود. در حال حاضر هم افراد زیادی از این سیستم عامل نچندان موفق استفاده نمی‌کنند و در آخرین آمار تنها 1.5 درصد کاربران PC این سیستم عامل را دارند و از آن استفاده می‌کنند.

مایکروسافت از سال آینده دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند تا همین مقدار کاربر کم هم به ویندوز 7 یا سیستم عامل‌های جدیدتر کوچ کنند.

البته مایکروسافت در تابستان سال 2012 پشتیبانی از این سیستم عامل را به شکل بسیار زیادی قطع کرد و تا این لحظه بروزرسان‌های کمی برای این سیستم عامل عرضه شده است. حتی مایکروسافت دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 هم در این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ویستا را در تاریخ 23 فروردین ماه سال 96 (12 آوریل سال 2017) قطع می‌کند.

از این تاریخ به بعد دیگر هیچ بروزرسان امنیتی برای این سیستم عامل عرضه نخواهد شد و به همین دلیل استفاده از آن کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل بهتر است به سیستم عامل‌های جدیدتر مراجعت کنید.

20103

کد خبر: 623840

وب گردی

وب گردی