تولید بتن از دی اکسید کربن هوا

دانشمندان ایده جاه طلبانه ای را دنبال می کنند که طی آن از دی اکسید کربن موجود برای تولید بتن در آینده استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دانشمندان ایده جاه طلبانه ای را دنبال می کنند که طی آن از دی اکسید کربن موجود برای تولید بتن در آینده استفاده کنند.

همزمان با افزایش آلاینده های کربنی در سراسر جهان که به گرمایش زمین دامن زده است دانشمندان به دنبال راههای مؤثر برای کاستن از حجم این دسته از گازهای گلخانه ای هستند. در این میان جذب کربن آن هم در مبدأ تولید یکی از راه حلهای مؤثر محسوب می شود اما همچنان چالش به خارج کشیدن کربن از اتمسفر و ذخیره سازی آن احساس می شود.

دانشمندان همواره در تلاش بوده اند تا کاربردهای مؤثری برای کربنی که بدین ترتیب از اتمسفر خارج می شود پیدا کنند و این همان خطر فکری جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس بوده است. آنها در ابتکاری بی سابقه تلاش می کنند که حجم انبوه کربن موجود در اتمسفر را جذب و به بتن تبدیل کنند.

این محققان درحالی بر روی این ایده جذاب کار می کنند که به طور طبیعی تولید بتن یکی از آلاینده ترین فرآیندهای صنعتی در سراسر جهان به شمار می آید. آمارها نشان می دهد سهم تولید بتن در آزادسازی کربن در سراسر جهان ۵ درصد است.

در ایده جدیدی که محققان دانشگاه کالیفرنیا دنبال می کنند کربن موجود در اتمسفر جذب و به ماده خامی جهت تولید چیزی به نام Co۲ncrete (بتن تولید شده از کربن) می شود. این فرآیند با استفاده از چاپگرهای سه بعدی صورت می گیرد.

محققان این ایده را در قالب یک فرآیند پیچیده و چند مرحله ای دنبال می کنند.

20103

کد خبر: 623946

وب گردی

وب گردی