تبدیل کف دست به نمایشگر لمسی با استفاده از امواج مافوق صوت

محققان انگلیسی توانستند با بهره گیری از امواج مافوق صوت راهکاری را بیابند که کف دست را به یک رابط تعاملی پیشرفته برای برقرار ارتباط با سیستم های کامپیوتری بدل می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه ساسکس انگلستان در تلاشند تا با ادغام قابلیت های حسگرهای لمسی بدون استفاده از لرزش یا فشار و به طور کلی تماس تجهیزات با پوست، از کف دست به عنوان یک رابط تعاملی با سیستم های کامپیوتری استفاده کنند.
روش مورد استفاده آن ها که با عنوان SkinHaptics شناخته می شود، از یک مجموعه فرستنده مافوق صوت تشکیل شده است که در پشت دست قرار می گیرد و امواجی را به کف دست ارسال می کند که توسط اعصاب آن حس می شوند.
این امواج پس از عبور از بافت دست با استفاده از یک فرآیند پردازش سیگنال موسوم به پردازش معکوس زمانی متمرکز شده و نقطه خاصی از پوست کف دست را هدف می گیرند. بدین ترتیب کاربر سیگنال های ارسال شده توسط سیستم کامپیوتری را در قالب بازخوردهای لمسی در کف دست خود دریافت می کند.
ایده استفاده از پوست انسان به عنوان نمایشگر کامپیوتر، سابقه ای چندین ساله دارد و اکنون بازخورد لمسی به عنوان یک ویژگی جدایی ناپذیر در رایانش مدرن، مورد قبول همگان واقع شده است.
با پیشرفت روزافزون فناوری و عرضه وسیع تجهیزات پوشیدنی، نیاز به یک نمایشگر کوچک و در دسترس که امکان ارتباط با تمام تجهیزات کامپیوتری مورداستفاده شخص را فراهم کند، بیش از پیش احساس می شود و توسعه دهندگان به دنبال راهکارهای عملی برای استفاده از بازخورد لمسی در سیستم های آینده هستند.
پیش از این در سال 2010 سیستم نمایشگر Skinput با استفاده از حسگرهای صوتی توانسته است ضربات انگشت به کف دست را به دستورات ورودی سیستم تبدیل کند. همچنین سیستم Cicret با استفاده از حسگر توانسته است حرکت انگشتان را دنبال و به دستورالعمل های سیستم تبدیل کند.

20103

کد خبر: 623968

وب گردی

وب گردی