توضیحاتی درباره بازشماری آرای انتخابات مجلس دهم در ماکو

معاون سیاسی، امنیتی استانداری آذربایجان غربی گفت: نتایج باز شماری آرای حوزه اتخابیه ماکو طی دو روز آینده از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، منطقه آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دیروز بازشماری صندوق آرا حوزه انتخابیه ماکو تمام شده و نتایج فردا و یا پس فردا اعلام می‌شود.

رادفر با بیان اینکه براساس قانون کسانی می توانستند در مرحله اول به مجلس دهم راه یابند که 25 درصد آرای صحیح را بدست آورند، افزود: در حوزه انتخابیه ماکو هیچ یک از نامزدهای انتخابی به حد نصاب یک چهارم نرسیده بودند و با شکایت نامزدها تصمیم به بازشماری آرا گرفته شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام قطعی نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی، با شکایت یکی از نامزدها که به دلیل نرسیدن به حد نصاب یک چهارم با فاصله ناچیز از راه یافتن به مرحله دوم باز مانده بود با تصمیم هیئت‌های نظارت و اجرایی 10 درصد صندوق‌ها باز شماری شد.

ایسنا نوشت، رادفر با بیان اینکه در مرحله اول از 241 صندوق این حوزه 24 صندوق باز شماری شد، افزود: با تسلیم شکایت نامزد دیگر از این حوزه به شورای نگهبان 10 درصد دیگر از صندوق آرای این حوزه باز شماری شد و در نهایت در آخرین جلسه شورای نگهبان تصمیم بر آن شد با تشکیل هیئتی متشکل از 15 نفر از اعضای شورای نگهبان و با حضور هیئت اجرای و نظارت تمامی صندوق‌های حوزه انتخابیه ماکو مورد باز شماری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کلیات انتخابات در حوزه انتخایبه ماکو مشکلی نداشت، گفت: بازشماری آرای صندوق‌های حوزه انتخابیه ماکو تنها به خاطر راه یافتن داوطلبان در مرحله اول به مجلس انجام شد و در روند برگزاری انتخابات مشکلی وجود نداشته است.

202/201

کد خبر: 624011

وب گردی

وب گردی