ارائه تسهیلات به دانشجویان معلول و با شرایط ویژه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارائه تسهیلات به دانشجویان معلول و با شرایط ویژه در سال 95 در کنار تسهیلات دیگر به دانشجویان با شرایط عادی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی سعی کردیم از ظرفیت نهادهای عمومی و مردمی و خیرین استفاده کنیم، از این رو طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشتیم قرار شد که در کنار تسهیلات پرداختی صندوق رفاه، بنیاد مستضعفان هم در مناطق محروم حمایت ویژه‌ای را از دانشجویان انجام دهد.

او افزود: بر این اساس با معرفی دانشجویان به بنیاد مستضعفان، آنها هر ترم به هر دانشجوی مجرد 600هزار تومان و به هر دانشجوی متاهل 800 هزار تومان در قالب وام بنیاد علوی پرداخت می کنند. همچنین در کنار این موضوع، بحث سبد غذایی به دانشجویان متاهل معرفی شده نیز ادامه دارد و عملیاتی می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره تسهیلات به دانشجویان معلول و با شرایط ویژه گفت: سال95 از طریق مبلغی که در اختیار وزیر علوم تحقیقات و فناوری عالی بود، کمک‌های ویژه‌ای را به دانشجویان معلول و نیازمند انجام دادیم، یک وام ضروری هم برای دانشجویان مذکور داریم که بعد از تغییر و تحولات و تصویب در هیئت امنا، مبلغ و نوع وام اعلام می شود.

یزدان مهر در پایان درباره وام دکتری گفت: خوشبختانه سال گذشته به کلیه دانشجویان حایز شرایط که آزمون جامع را گذرانده بودند، ماهانه مبلغ 500هزار تومان و دانشجویانی که پژوهش های کاربردی داشتند ماهانه مبلغ 300 هزار تومان پرداخت کردیم و امسال نیز با توجه به ردیفی در بودجه و درآمد اختصاصی که صندوق خواهد داشت سعی می‌کنیم هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت تعداد بیشتری از دانشجویان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

20103

کد خبر: 624033

وب گردی

وب گردی