دستگیری دو برادر که در پوشش خرید خودرو زورگیری می کردند

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو برادر که اقدام به زورگیری خودرو در پوشش خریدار کرده‌بودند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، اواخر سال 1394 فردی به کلانتری 124 قلهک مراجعه و در اظهاراتش به مأموران اعلام کرد که خودرو سواری شخصی او به شماره انتظامی معلوم توسط دو نفر مورد سرقت قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف خودرو و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی روزنامه قصد فروش خودرو خود را داشتم که فرد ناشناسی با من تماس گرفت و برای رؤیت و خرید خودرو با تعیین قرار، به نشانی محل سکونت بنده در خیابان اخلاقی مراجعه کرد، خریداران خودرو دو فرد جوان بودند که پس از توافق بر سر قیمت خودرو ، هر سه نفر به بهانه آزمایش خودرو سوار ماشین شدیم . در طول مسیر حرکت، ناگهان آنها با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو بنده به همراه کلیه مدارک خودرو کردند.

با توجه به شیوه و شگرد متهمان در انجام سرقت به‌عنف خودرو ، اقدامات پلیسی برای شناسایی متهمان انجام و سرانجام شخصی به‌نام امیرحسین. ب متولد 1365 شناسایی و تصویر او به عنوان یکی از سارقان از سوی مالباخته شناسایی شد که در ادامه با شناسایی برادر امیرحسین به نام حمیدرضا متولد 1356 به عنوان دیگر سارق زورگیر خودرو ، دستگیری هر دو برادر در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انجام تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دو برادر در منطقه هشتگرد کرج و شهرستان ساری شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی، برای دستگیری متهمان اعزام شدند. که در اولین مرحله از دستگیری این دو برادر سارق ، ابتدا امیرحسین در مخفیگاهش در شهرستان ساری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کمری با تعدادی فشنگ جنگی کشف شد، در ادامه ، حمیدرضا نیز در شهرستان هشتگرد دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه ش یک قبضه سلاح کمری به همراه تعدادی فشنگ جنگی و چند جلد شناسنامه و کارت ملی متعلق به افراد غیر ، امهار مجعول و ... کشف شد .

هر دو برادر در اظهارات اولیه منکر هرگونه زورگیری و سرقت به عنف خودرو از مالباخته شده اما پس از مواجه حضوری با شاکی و همچنین اسناد و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت به‌عنف خودرو از مالباخته و همچنین انجام سرقت مشابه اعتراف کردند.با شناسایی محل نگهداری خودرو مسروقه در شهرستان حصارک کرج ، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم به محل اعزام و ضمن کشف خودرو مسروقه، در تحقیقات میدانی از اهالی محل اطلاع پیدا کردند که حمیدرضا خود را به‌نام مهندس کریمی معرفی کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به سابقه دار بودن متهمان و تحت تعقیب قرار داشتن آنان گفت: در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمان و بررسی سوابق آنان مشخص شد که این دو برادر از چهار سال پیش و به اتهام کلاهبرداری به شیوه صدور چک‌های بلامحل، از سوی مرجع قضایی کرمانشاه تحت تعقیب قرار دارند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به کشف یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس سرقت شده از متهمان که به همین شیوه و شگرد اقدام به زورگیری آن در پوشش خریدار خودرو کرده بودند، گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان خیابان سهروردی شمالی خیابان خرمشهر میدان نیلوفر مراجعه کنند.

20106

کد خبر: 624043

وب گردی

وب گردی