تحصیل 386  هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۸۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران تحصیل می کنند که ۳۶۰ هزار نفر آنها افغانی هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،شاهین نوش آبادی گفت: رعایت حال اتباع خارجی در مدارس ایرانی می شود و حتی در آیین نامه آموزشی به ۷ گروه از دانش آموزان اتباع خارجی بیش از ۸۰ درصد تخفیف داده شده است و هر گروهی از این اقشار آسیب پذیر اتباع خارجی که نتوانند شهریه را پرداخت کنند تقسیط و تخفیف شامل حالشان می شود.

او افزود: خوشبختانه در کشوری زندگی می کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند حتی دانش آموزانی که به صورت غیر مجاز وارد خاک ایران شده اند و هویت مشخصی ندارند در مدارس ایرانی درس بخوانند و رعایت حال آنها می شود.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت : ما اکنون حدود ۳۸۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس دولتی ایران تحصیل می کنند که ۳۶۰هزار نفر آن دانش آموزان افغانی هستند.

او ادامه داد: موسسان ایرانی وجود دارند که با نظام آموزشی کشور هایی مانند هند، پاکستان، عراق، کویت و ... درخواست تاسیس مدرسه در کشورمان را داده اند و اگر استانداردهای لازم را به لحاظ فضا ، نیروی انسانی و منابع آموزشی داشته باشند مجوز لازم را دریافت می کنند.

105105

کد خبر: 624159

وب گردی

وب گردی