ماشین خودران فورد در تاریکی مطلق می‌بیند+ویدیو

شرکت خودروسازی فورد، که کم‌تر از یک سال است موفق به تولید اولین اتومبیل خودران‌اش شده، این بار در حال آزمایش یکی دیگر از خودروهای‌اش است که در تاریکی مطلق جاده را می‌بیند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، از ویدیو منتشر شده برمی‌آید، با استفاده از ترکیب رادار، دوربین و رادار حساس به نور با نام «تشخیص نور در محدوده» یا Light Detection And Ranging) LiDAR)، این خودرو می‌تواند یک جاده‌ پر پیچ‌وخم را در تاریکی شب و بدون چراغ‌های جلو بدون خطا و تصادف طی کند.

LiDAR با تاباندن پالس‌های کوتاه نور لیزر کار می‌کند؛ طوری که نرم‌افزار خودرو، یک تصویر سه بعدی به موقع با کیفیت بالا از آن‌چه در محیط بیرون پیش روی اتومبیل قرار دارد تولید و بهترین مسیر رانندگی را تعیین می‌کند.

ماشین‌های خودران فورد، مجهز به نقشه‌های سه بعدی با کیفیت بالا هستند. این نقشه‌ها شامل‌ اطلاعات لازم در خصوص علایم جاده، جغرافیا و مکان‌نگاری هستند. اگر شرایط نامساعد آب‌وهوا مانع از این شود که این خودروها مسیر را به خوبی ببینند، با استفاده از نقشه از بالای سطح زمین مکان خودش را پیدا می‌کند. در ادامه‌ می‌توانید ویدیو مربوط به این اتومبیل خودران جدید فورد را ببینید:

20103

کد خبر: 624165

وب گردی

وب گردی