زمان تصمیم‌ نهایی برای سهم ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵

رئیس سازمان سنجش از تشکیل جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در هفته آینده برای تعیین وضعیت سهم ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، ابراهیم خدایی، درخصوص تأثیر سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 95 اظهار داشت: استفساریه‌ای در این رابطه به مجلس ارائه شده ولی هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

او افزود:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو 29 فروردین جلسه‌ای را با حضور اعضا و معاونان حقوقی سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش تشکیل می‌دهد که در این جلسه راجع به سهم سوابق تحصیلی در کنکور 95 بحث خواهد شد و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سوابق تحصیلی در کنکور 95 با تأثیر مثبت اعمال شود، گفت:‌ فعلاً نمی‌توانم در اینباره نظری را اعلام کنم چرا که تصمیم نهایی در جلسه مربوطه اتخاذ خواهد شد و شورای سنجش و پذیرش دانشجو باید مطابق با رأی دیوان عدالت اداری مصوبه را اصلاح کند.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب کرده بود تا در کنکور 95،‌ سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان سهم 25درصدی و سوابق تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی سهم 5درصدی به‌صورت تأثیر مثبت داشته باشد اما دیوان عدالت داری براساس شکایت یکی از شهروندان حکم به ابطال این رویه داد.

دیوان عدالت اداری براساس شکایت یکی از شهروندان درخصوص شرایط اعمال سوابق تحصیلی در کنکور (مبنی بر آن که طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید سوابق تحصیلی هر سه سال دوره متوسطه در کنکور اعمال شود اما هم‌اکنون صرفاً سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان اعمال می‌شود) با صدور حکمی تأکید کرد: تأثیر 25 درصدی معدل سال سوم متوسطه در کنکور برای داوطلبانی که طی سال‌های 84 تا 92 دیپلم گرفته‌اند مغایر قانون بوده و ابطال می‌شود.

20104

کد خبر: 624185

وب گردی

وب گردی