صبح چهارشنبه ؛ امضای 12 قرارداد با هیئت ایتالیایی

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا، گفت: صبح چهارشنبه 25 فروردین در اتاق بازرگانی حدود 12 قرارداد با هیئت ایتالیایی امضا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز،احمد پورفلاح دیشب در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه هیئت آخری که از ایتالیا به ایران آمد نهمین هیئت از این کشور بود افزود: تاکنون میزبان 800 بنگاه دار ایتالیایی بودیم.

پورفلاح افزود: با پشتکاری که ایتالیایی ها پس از تحریم ها برای حضور در ایران دارند به زودی شاهد خواهیم بود که دوباره ایتالیایی ها شریک نخست تجاری ما در اروپا شوند.

وی با اشاره به اینکه همواره تراز تجاری ما با ایتالیا مثبت بود، گفت: ایتالیا بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی خریدار اجناس ما بود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا، افزود: اگر تحریم ها اتفاق نمی افتاد تراز تجاری دو کشور از هفت و نیم میلیارد یورو تا کنون به 10 میلیارد یورو افزایش می یافت.

پورفلاح در پاسخ به این پرسش که ترکیب هیئت ایتالیایی چگونه بود؟ گفت: تقریباً شامل همه رشته های اساسی ازجمله نفت و گاز، فولاد، شهرسازی، فرودگاه سازی، هتل سازی و حمل و نقل بود.

وی با اشاره به اینکه صبح چهارشنبه در اتاق بازرگانی حدود 12 قرارداد با این هیئت امضا می شود افزود: در بعدازظهر 2 پنل قدرتمند برگزار می شود که در هر پنل 45 ایتالیایی و 45 ایرانی حضور دارند که امیدواریم به قراردادها و تفاهمنامه های جدید منجر شود.

پورفلاح در پاسخ به این پرسش که از 20 سندی که در سفر رئیس جمهور به ایتالیا امضا شده بود آیا سندی به مرحله قرارداد و اجرایی رسیده است گفت: مقدمات کامل فراهم و پوشش اعتباری داده شده و خیلی زود بانک های درجه یک ایتالیایی در تهران حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در موضوع باز شدن ال سی و دو طرفه شدن سوئیفت، ایتالیا از بقیه بسیار جلوتر است.


401/602

کد خبر: 624205

وب گردی

وب گردی