فرهنگی: نیازی نبود مجلس وارد سیاستهای اجرایی هدفمند یارانه ها شود

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: نیازی نبود مجلس وارد سیاست های اجرایی هدفمند یارانه ها شود و حرف دولت هم این بود که اجازه دهید ما خودمان این قانون را اجرا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین فرهنگی دیشب با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با تأکید بر لزوم حفظ کارت سوخت، افزود: این کارت، ابزار مدیریت است که می تواند در انواع کنترل ها در مصرف سوخت دخالت داشته باشد.

وی درباره پیشنهاد افزایش پلکانی قیمت بنزین،گفت: به علت وجود برخی ابهامات در این پیشنهاد قرار شد کمیسیون تلفیق هم در بخش درآمد و هم سیاست های مصرفی دقت بیشتری کند به همین علت به این کمیسیون بازگشت.

فرهنگی، افزود: تهیه کنندگان این پیشنهاد در پی سیاست های تشویقی برای کاهش مصرف بودند زیرا وقتی مجازاتی برای مصرف بی رویه تعیین نمی شود در نتیجه مصرف کننده سوخت سعی نمی کند دقت لازم را در مصرف داشته باشد.

وی درباره حذف یارانه ها برخی دهک ها، گفت: در مصوبه هیچ عددی ذکر نشده است امّا معیاری گذاشته شده است که درآمد بیشتر از سه میلیون تومان در ماه برای سرپرست خانوار یارانه او حذف خواهد شد.

فرهنگی افزود: در مصوبه امروز این نکته هم بود که کسانی که درآمد پائین دارند و تاکنون موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده اند می توانند با مراجعه به فرمانداری ها ثبت نام کنند.

وی افزود: نیازی نبود مجلس وارد سیاست های اجرایی هدفمند یارانه ها شود و حرف دولت هم این بود که اجازه دهید ما خودمان این قانون را اجرا کنیم.

فرهنگی گفت: به علّت برخی ایراداتی که در اجرا در سال 94 وجود داشت برخی نمایندگان وارد این موضوع شدند.

401/602

کد خبر: 624209

وب گردی

وب گردی