شهرداری‌ها اجازه انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری را پیدا کردند

مجلس و دولت شهرداری‌ها را مجاز به انتشار اوراق مشارکت تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های قطار شهری دانستند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 25 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 95 کل کشور ضمن تصویب تبصره 5 با بند (د) آن نیز موافقت کردند.

براساس بند (د) تبصره 5 لایحه بودجه 95 کل کشور؛ به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به‌‌طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف هفتاد هزار میلیارد (70.000.000.000.000) ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین‌نامه اجرائی آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند. حداقل پنجاه درصد (50%) از سقف اوراق موضوع این بند به طرحهای قطار شهری اختصاص می‌یابد.

مجوز فروش اوراق مشارکت سنوات گذشته تا سقف تعیین‌شده سال صدور در سال 1395 نافذ است. تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرحهای قطار شهری به نسبت پنجاه‌درصد (50%) دولت و پنجاه‌درصد (50%) شهرداری‌ها با نرخ مالیاتی صفر است و تضمین پنجاه درصد (50%) سهم دولت برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌باشد.

203/201

کد خبر: 624223

وب گردی

وب گردی