قلیچداراوغلو: حزب حاکم ترکیه از دزدان و سوء استفاده‌کنندگان حمایت می‌کند

رهبر حزب مردم جمهوری خواه با انتقاد مستقیم از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: دولت تلاش می‌کند که از دزدان و سوء استفاده گران از کودکان حمایت کند

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو در نشست هفتگی خود با نمایندگان پارلمان خطاب به مقامات حزب عدالت و توسعه گفت: اگر شما به دنبال به انحراف کشاندن اخلاقیات در کشور هستید در این صورت کشور را به نقطه پایان می‌رسانید.

وی با اشاره پرونده رضا ضراب که در پرونده مبارزه با فساد بازداشت و بعد از مدتی در ترکیه آزاد شد، درباره دولت آنکارا ادامه داد: آنها شب و روز درباره اعتقادات و مذهب صحبت می‌کنند اما در مقابل از دزدان حمایت می‌کنند. کسانی که درباره دزدی دروغ می‌گویند بدانند که من را در مقابل خود خواهند یافت.

وی با اشاره به اظهاراتش درباره پرونده‌های سوء استفاده جنسی اخیر در یک موسسه آموزشی خصوصی به نام "بنیاد انصار" و انتقاد وی از سماء رمضان اوغلو، وزیر خانواده ترکیه گفت: چرا درباره بنیاد انصار دروغ می‌گویید؟ مدیر و وزیر آموزش تاکنون درباره این پرونده‌ها صحبت نکرده‌اند و وزیر خانواده ترکیه نیز در این باره دروغ می‌گوید.

قلیچداراوغلو در ادامه گفت: دولت از بنیاد انصار حمایت می‌کند زیرا به جای اینکه با قربانیان این حوادث روابط نزدیکی داشته باشد با مسئولان این بنیاد روابط خوبی دارد. تمام اعضای حزب عدالت و توسعه از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و وزرای کابینه تلاش می‌کنند تا از بنیاد انصار و مجموعه آن به جای حمایت از کودکان دفاع کنند.

این اظهارات قلیچداراوغلو در واکنش به اظهارات رمضان‌اوغلو مبنی بر اینکه نباید وقوع یک حادثه بهانه‌ای برای ایجاد یک کمپین علیه بنیاد انصار شود، است.

در ادامه قلیچداراوغلو با متهم کردن دولت ترکیه به افزایش اقتدارگرایی و فساد مالی گفت: براساس گزارش اخیر سازمان‌های بین‌المللی وضعیت ترکیه در پنج مورد دچار خدشه شده است. اولین مساله جدایی قدرت‌ها در سیستم حکومتی است که در حال حاضر نقض شده است. دومین مساله این است که دولت باید به مرزهای قانون اساسی احترام بگذارد. همچنین قدرت اجرایی نباید نفوذ خود را به شکل منفی بر امنیت عمومی و رسانه‌ها اعمال کند. باید همه قدرت‌ها در یک دستگاه اجرایی جمع شوند تا بتوانند با فساد مالی مبارزه کند، اما در حال حاضر این مبارزات تضعیف شده است. عدم شفافیت در موسسات مختلف سایه‌ سنگینی بر این موضوع گذاشته است.

10302

کد خبر: 624244

وب گردی

وب گردی