کشتی آرای: قیمت سکه حباب ندارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: ‌افزایش قیمت طلا و سکه در طی چند روز اخیر ناشی از نواسانات قیمت جهانی بوده و هیچگونه حبابی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد کشتی آرای، افزود: ‌همیشه پس از نوروز به طور سنتی قیمت سکه کاهش پیدا می کند و همزمان با کالاهای مصرفی مردم مثل لبنیات با افزایش قیمت روبرو می شود.

وی، ادامه داد: امسال قیمت جهانی طلا با توجه به شرایط اقتصادی روز دنیا افزایش پیدا کرده و همین امر سبب شده که قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی هم افزایش پیدا کند که همزمانی این موضوع با بازار بعد از عید اتفاق نادری بوده که طی چند سال اخیر افتاده است.

کشتی آرای، درخصوص افزایش قیمت جهانی طلا گفت: در چند ماهه گذشته و پس از شروع سال 2016 میلادی بسیاری از کشورها با توجه به شرایط و مسائل سیاسی دنیا بانک مرکزیشان ترجیح داده که ذخایر ارزی خودشان را به طلا تبدیل کنند در نتیجه در بازارهای بین المللی افزایش تقاضا برای خرید طلا بوجود آمده و همین امر سبب شده که قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کند.

وی،افزود: این رقم در سه سال گذشته بی سابقه بوده و قیمت جهانی طلا در چند روز گذشته تا هر اونس 1270 دلار هم افزایش پیدا کرده است و قیمت سکه در بازارهای داخلی تا یک میلیون و 45 هزار تومان هم رسید که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

کشتی آرای، در خصوص روند افزایشی قیمت سکه و طلا در روزهای آینده گفت: روند افزایش قیمت به چند عامل اساسی تحولات بازارهای نفتی و شاخص های اقتصادی بستگی دارد، اما به نظر می رسد در چند روز آینده قیمت جهانی طلا در محور 1240 دلار تا 1250 دلار باقی بماند.

وی ادامه داد:‌ در روز جمعه که شاخص های اقتصادی مثل نرخ بیکاری اعلام می شود ممکن است شرایط را تغییر داده و اگر این شرایط تغییر کند طبیعتا قیمت جهانی طلا هم تغییر خواهد کرد و بازارهای داخلی ما که تابع قیمت های جهانی است تغییر خواهد کرد.

401/602

کد خبر: 624344

وب گردی

وب گردی