رییس واحد یزد خبر داد: احداث طرح"شفا" دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سایت 70 هکتاری کلنگ‌زنی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اعلام این خبر که راه‌اندازی شهرک فناوری آزاد (شفا) در دستور کار این دانشگاه قرار دارد، گفت: طرح مشاور شهرک فناوری آزاد آماده شده و در سایتی به مساحت 70 هکتار کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا اسلامی، با تشریح برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال 95، تکمیل طرح‌های ساها و شفا در راستای اقتصاد مقاومتی و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری، ارتباط دانشگاه با صنعت و اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی به منظور رفع مشکلات تحقیقی را از برنامه‌های اصلی این دانشگاه در سال جاری دانست.

وی با بیان اینکه این دانشگاه سال گذشته موفق به عملیاتی کردن طرح ساها و شفا شد، گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی یکی دیگر از موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال 94 بود و برای سال 95 نیز اصلاح هرم هیات علمی به صورت ویژه در بودجه این دانشگاه دیده شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 60 عضو جدید هیات علمی جذب خواهیم کرد.

جذب 300 عضو هیات علمی جدید در برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد

به گفته اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در برنامه ششم خود، بالغ بر 300 عضو هیات علمی جدید را جذب می‌کند.

او توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تعداد این شرکت‌ها از 3 به 6 شرکت را یکی از راهکارهای تحقق درآمد 20 درصد غیرشهریه‌ای عنوان کرد و افزود: تعداد مراکز رشد و فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز از سه واحد در سال گذشته به 7 واحد در سال 95 افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه استان یزد قطب توریست درمانی کشور است، توسعه رشته‌های پیراپزشکی با فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و جذب هیات علمی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد است.

رئیس واحد یزد، جذب دانشجوی خارجی را از اولویت‌های دیگر این دانشگاه دانست گفت: تجاری‌سازی‌ اید‌ه‌های خلاق دانشجویان و طرح‌های پژوهشی، همچنان در سال 95 نیز مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد قرار دارد.

کلنگ‌زنی یک باب کتابخانه و سالن آمفی تئاتر

اسلامی درباره طرح‌های عمرانی این دانشگاه در سال 95 بیان کرد: مجوز ایجاد یک باب کتابخانه و آمفی تئاتر به مساحت 8 هزار مترمربع اخذ شده و امسال کلنگ‌زنی خواهد شد، علاوه بر این پروژه، ساختمانی که به پیشرفت 85 درصد رسیده است نیز امسال به عنوان واحد بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد راه‌اندازی خواهد شد که در راستای جذب دانشجوی خارجی فعالیت می‌کند.

20101

کد خبر: 624356

وب گردی

وب گردی