نخست‌وزیر ایتالیا: نخستین بانک غربی در ایران شعبه می‌زند

نخست‌وزیر ایتالیا از امضای قراردادی بین بانک یونیت‌‌کردیت به عنوان نخستین بانک غربی با مقامات ایرانی خبر داد و گفت: قرار است این بانک شعبه‌هایی را در اروپا و حتی ایران تأسیس کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، پس از سفر روحانی رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا و رفت و آمد هیأت‌های تجاری ایتالیا طی یک سال اخیر به ایران امروز هیأتی متشکل از 40 شرکت ایتالیایی که در رأس آن رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا و نخست‌وزیر این کشور حضور داشتند میهمان اتاق بازرگانی ایران برای رایزنی‌های بیشتر تجاری و نهایی کردن قراردادها بودند.

متیورنتزی نخست‌وزیر ایتالیا در این دیدار به سابقه کهن و تاریخی ایران و ایتالیا اشاره کرد و گفت: ما فقط برای قراردادهای تجاری به اینجا نیامده‌ایم بلکه سخن از دو تمدن قدیمی رم و رنسانس و ایران باستان است و احساس می‌کنیم میراث فرهنگی مشترکی در این زمینه داریم.

وی به نقش ایران در منطقه و فراتر از آن در دنیا اشاره کرد و گفت: باور عمیقی از طرف ایتالیا و اروپا وجود دارد که ایران می‌تواند بعد از توافق هسته‌ای نه تنها در منطقه بلکه در دنیا نقشی فراتر از آنچه است ایفا کند چرا که ما با بحران‌ها و چالش‌های زیادی در دنیا از جمله در زمینه مسائل نظامی مواجهیم که می‌تواند به بحران بشری تبدیل شود.

نخست‌وزیر ایتالیا در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد 23 درصد قربانیان سوریه و یمن را کودکان و 17 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که این آمارها خوشایند نیست. در کنار آن میلیون‌ها سوری طی این مدت سرزمین خود را ترک کرده‌اند و به کشورهای اروپایی پناه آورده‌اند تا جایی که طی یک سال گذشته میزان پناهندگان به ایتالیا 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

وی به دیدارهای خود با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: خانواده بزرگ ابراهیم می‌تواند سنگ بنای صلح را در دنیا ایجاد کند.

توجه به مسائل بانکی در راستای مبادلات تجاری نکته دیگری بود که نخست‌وزیر ایتالیا به آن اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین بانک غربی با نام یونیت‌کردیت قراردادی را با مقامات ایرانی بسته و قرار است شعبه‌هایی را در اروپا و حتی ایران تأسیس کند.

رنتزی همچنین احیای جاده ابریشم، همکاری در زمینه مد و صنایع غذایی همچون ماکارونی را از دیگر مواردی عنوان کرد که ایتالیایی‌ها به آن توجه ویژه دارند.

102/602

کد خبر: 624382

وب گردی

وب گردی