پوردستان: تجهیز بالگردهای نزاجا به موشک‌های لیزری و پوشش زرهی

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای نزاجا به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری و ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش از ابتکار این نیرو در زمینه ایجاد پوشش زرهی بر روی بالگردها خبر داد و گفت: برای این کار از زره مایع که توسط متخصصان نزاجا ابداع شده است، استفاده کردیم تا بالگردهای‌مان را در برابر سلاح‌های کالیبر 7.62 و 12.7 مقاوم کند.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع تهدیدات باید یک سری تغییرات در بالگردهای نزاجا ایجاد می‌شد، افزود: یکی از اقدامات ما ارتقای سیستم‌های پرواز در شب بالگردها بود که این مهم محقق شده و بر قابلیت‌های بالگردی ما افزوده است.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در زمینه ارتقای تسلیحاتی بالگردها نیز با کمک صنعت دفاعی کشور تلاش کرده‌ایم تا بالگردها علاوه بر استفاده از راکت‌های 2.75، به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری نیز مسلح شوند؛ که این قابلیت‌ها، توانمندی بالگردهای ما را به شایستگی در حوزه جنگ‌های نیابتی و پشتیبانی از نیروهای سطحی ارتقا می‌دهد.

پوردستان تصریح کرد: موشک‌های هدایت‌شونده لیزری نسبت به موشک‌های تاو از برد بیشتری برخوردار بوده و از سیستم پرتاب بهره می‌برند.

203/201

کد خبر: 624397

وب گردی

وب گردی