چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران/تولید دستگاه ساخت پلت‌های دارویی در کشور

سیستم اکسترودر- اسفرونایزر، در تهیه و تولید انواع پلت ها بویژه پلت های دارویی کاربرد گسترده ای داشته و با شکل دهی به خمیر حاوی مواد اولیه امکان تولید طیف متنوعی از فرمولاسیون ها را در قالب شکل پلت را فراهم میکند.

به گزارش ایسکانیوز، پلت ها از اشکال جامد پرکاربرد و نسبتا جدید هستند که به صورت کره‌های ریز تهیه می‌شوند و برای ساخت قرص، کپسول و ساشه کاربرد دارند، ظرفیت سیستم اکسترودر- اسفرونایزر که به صورت اتوماتیک عمل می‌کند، تا 10 کیلوگرم بر ساعت قابل تعریف است و می‌توان آن را برای پروژه های تحقیقاتی و صنعتی مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر امکان تولید انبوه این دستگاه برای دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع کشور وجود دارد.

مکانیسم اکستروژن – اسفرونایزیشن در تولید پلت، طی سه مرحله اکستروژن (فرم دهی خمیر حاوی فرمولاسیون به شکل رشته های کوتاه)، اسفرونایزیشن (فرم دهی به شکل کره) و خشک کردن انجام می پذیرد و از کنترل پذیری بالایی بر متغیرهای فرمولاسیونی و فرآیندی برخوردار است.

سید علی سجادی قائم مقامی مدیر عامل شرکت فناوری دارویی درسا به ساز، ضمن اشاره به نرم افزار پیشرفته بکار رفته در این دستگاه، بر قابلیت این آن در تنظیم اندازه و مشخصه های فیزیکی پلتهای تولید شده تاکید کرد.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به کاربرد پلت ها در صنایع مختلف بیان کرد: پلت ها در صنایع مختلف اعم از دارویی، شیمیایی، دامی، گیاهی مطرح بوده و جریان پذیری بهتر و ایجاد انعطاف بیشتر در فرمولاسیون را فراهم میکند.

او در ادامه افزود: در صنایع دارویی، بکارگیری پلتها در اشکال قرص، کپسول و ساشه های حاوی داروها، ظاهری زیبا و جذاب، در رنگ‌های مختلف و سرعت آزاد سازی متفاوت ایجاد می­کند. همچنین این اشکال به دلیل ساختار یکنواخت، پس از پراکنده شدن در دستگاه گوارش، با ایجاد سطح گسترده، سبب جذب بهتر دارو و رسیدن به غلظت خونی یکنواخت‌تر و در نتیجه کاهش عوارض دارو می‌شوند.

مدیر عامل شرکت درسا به ساز بیان کرد: پلت ها را می‌توان به صورت ساده بکار برد و یا آنها را روکش داد و پس از خشک کردن در اشکال مختلف مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، با توجه به نوع مواد جانب مورد استفاده، می‌توان پلت های آهسته رهش نیز تهیه کرد.
مدیر عامل شرکت فناوری دارویی درسا به ساز نقش برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را در کمیت و کیفیت محصولات تولید شده کاملاً ملموس خواند و گفت: دستگاه اکسترودر- اسفرونایزر یکی از محصولاتی است که در چهارمین دوره نمایشگاه ارائه می‌شود و ما ضمن حضور در 3 دوره از این نمایشگاه با استقبال دانشگاه‌ها مواجه بودیم و با ارائه کیفیت مطلوب و خدمات پس از فروش رضایت بخش توانستیم هر سال، پربارتر در نمایشگاه حضور پیدا کنیم.

او با اشاره به فضای به وجود آمده برای مراکز علمی و پژوهشی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران فضایی مناسب برای مراکز علمی و پژوهشی فراهم می‌آورد تا تولید کنندگان در بخش‌های مختلف با موضوع جامع شاهد تبادل نظر و نقدهای سازنده از سوی خریداران باشند و با به کارگیری این مجموع نظرات به بهبود فضای کاری و عملیاتی خود بپردازند.

سجادی قائم مقامی در پایان با اشاره ایی به محصولات ارائه شده گفت: درسا بهساز از شرکت کنندگان چهارمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران طراح و تولید کننده تجهیزات دارویی، شیمیایی و بیوتکنولوژی، عرضه کننده تجهیزاتی از قبیل "راکتورهای شیمیایی پرتابل "، "اتاق تمیز پرتابل"، "اسپری درایر آزمایشگاهی"، "جت میل" در سنوات گذشته نمایشگاه ساخت ایران، اقدام به عرضه دستگاه اکسترودر- اسفرونایزر در چهارمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران خواهد کرد.

20101

کد خبر: 624400

وب گردی

وب گردی